سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

اعزام زوار خراسان رضوی از مرز شلمچه و چزابه به عراق

معاون هماهنگی امور زائرین خراسان رضوی گفت: امسال زوار خراسان رضوی از مرز شلمچه و چزابه، برای اربعین، به عراق اعزام می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،واحدی در جلسه ستاد پشتیبانی و ساماندهی اربعین حسینی افزود: با مذاکرات و هماهنگی های انجام شده قرار شد نیرو های خدماتی اعزام شده به عراق، برای برگزاری مراسم دهه آخر صفر از مرز مهران وارد کشور شوند.

وی گفت: برای حضور بیشتر خراسان رضوی در اربعین، ستاد اجرایی در عراق مستقر می‌شود که نماینده کمیته ها هستند و از نزدیک، فعالیت کمیته ها را رصد میکند.

در این جلسه کمیته های فعال در ستاد پشتیبانی اربعین حسینی، کمیته فرهنگی و آموزشی، کمیته خدمات شهری و اسکان، کمیته تغذیه، کمیته امنیتی، کمیته حمل و نقل، کمیته بهداشت و درمان، کمیته اعزام، کمیته هماهنگی سیاسی و کنسولی، کمیته ارتباطات، کمیته استقبال و تکریم زوار، کمیته امداد و نجات، کمیته اطلاع رسانی،  برنامه های خود را در قالب گزارشی به استاندار خراسان رضوی ارائه دادند.

مدیر اماکن متبرکه خراسان رضوی در این جلسه با ارائه گزارشی افزود: یک موکب در مرز مهران داریم و تلاش می کنیم در مرز شلمچه و چزابه هم موکب داشته باشیم. 

منبتی گفت: 3 موکب در خاک عراق داریم که یکی از آنها دقیقا رو به روی حرم حضرت ابوالفضل است و پذیرای زوار در سه وعده صبحانه و ناهار و شام است. 

وی ادامه داد: دو موکب دیگر در خاک عراق، در طول مسیر است و خدمات درمانی و پزشکی و تغذیه ی وعده های سبک در آن ها انجام می شود. 

بعد از ارائه گزارش ها در این جلسه استاندار خراسان رضوی به نکاتی اشاره کرد.

استاندار خراسان رضوی در این جلسه گفت: در سال گذشته علاوه بر شیعیان، اهل سنت و حتی اهل کتاب در این راهپیمایی حضور یافتند و برای این حرکت عظیم و ماندگار باید هماهنگی‌های لازم را به وجود بیاوریم.

رشیدیان افزود: کمیته‌هایی که توفیق خدمت پیدا می‌کنند، خدا را شاکر باشند و نباید این کار را به چشم یک کار اداری نگاه کنند.

وی ادامه داد: سفارت و کنسولگری‌ها به عنوان محور اصلی، باید عمل کنند و در کنار آن سازمان حج و زیارت و ستاد بازسازی عتبات هم فعالیت می‌کنند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: هنگام ثبت‌نام افراد در سامانه، باید وسایل حمل‌ونقل هم پیش‌بینی شود و بر اساس آن برنامه‌ریزی برای خدمات موردنیاز بهتر انجام گیرد.

رشیدیان گفت: دستورالعمل‌های لازم برای این سفر جدا از اینکه به شکل بروشور و نرم افزار ارائه می شود، باید در قالب کلیپ‌ها و فیلم‌ها و انیمیشن‌ها در مسیر پیاده‌روی پخش شود.
انتهای پیام//ی.م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.