سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهاباد؛

رهاسازی یک قطعه کشیم در سواحل زرینه رود میاندوآب

دوستداران محیط زیست در شهرستان میاندوآب ، یک قطعه پرنده کشیم آسیب دیده را تحویل این اداره دادند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان میاندوآب گفت: این پرنده که به دلایل نامشخصی دچار ضعف شده بود ، 2 روز در این اداره نگهداری و بعد از اطمینان از سالم بودن وضعیت جسمانی و مشاهده نشدن هر گونه زخم یا علائم بیماری ، در سواحل زرینه رود ، زیستگاه پرنده به طبیعت بازگردانده شد.

اکبر محمدیان افزود : با توجه به موقعیت شهرستان میاندوآب و وجود رودخانه های زرینه رود و سیمینه رود و همچنین مناطق تالابی فراوان هر سال با سرد شدن هوا پرندگان آبزی و کنار آبزی به سواحل و مناطق آبی این شهرستان کوچ می کنند.

وی اضافه کرد : افزایش جمعیت گونه های حیات وحش علاوه بر اینکه تامین کننده بخشی از نیازهای اهالی بومی منطقه است ، زمینه مناسبی برای توسعه گردشگری و توسعه پایدار از جمله ایجاد سایت های پرنده نگری نیز فراهم می کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب با قدردانی از مشارکت بسیار خوب دوستداران محیط زیست این شهرستان ، افزود : ماموران یگان حفاظت محیط زیست این اداره در این فصل به منظور جلوگیری از صید غیرمجاز ، گشت و کنترل های مستمری انجام می دهند و مردم نیز ضوابط زیست محیطی را در این ایام رعایت می کنند.

گفتنی است ، کشیم یا مرغابی شانه به سر گونه ای پرنده از راستهٔ کشیم سانان است که با گسترهٔ فراوانی در سراسر جهان ، یافت می شود و در کنار آب های شیرین زندگی می کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: رهاسازی ، یک ، قطعه ، کشیم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.