سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

واکسیناسیون 230 هزار نوبت دام در بم

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بم گفت: طی ۶ ماهه ابتدای سال جاری بیش از 230 هزار نوبت واکسیناسیون و تست‌های غربالگری مربوط به بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام شامل سل، تب مالت، مشمشه انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مسعود اسدی‌پور افزود: امروزه نقش دامپزشکی در کنترل بهداشتی حمل و نقل دام زنده و فرآورده‌های خام دامی بر کسی پوشیده نیست.

وی خاطرنشان کرد: دامپزشکی با نظارت بر این حوزه می‌تواند در پیشگیری از سرایت بیماری‌های دامی ایفای نقش کند.

اسدی‌پور تصریح کرد: راه‌اندازی سامانه صدور گواهی بهداشتی حمل دام زنده کنترل بهداشتی دام و فرآورده‌های دامی به صورت علمی و جامع انجام می‌پذیرد و به منظور تکمیل این روند اتصال این سامانه با سامانه بارنامه مربوط به سازمان پایانه‌های حمل و نقل از 24 مهر امسال فراهم شده است.

وی گفت: هدف از چنین اقدامی هماهنگی بیشتر برای صدور مجوزهای حمل است و به منظور پاسخگویی و مشاوره بیشتر همه روزه این شبکه آماده خدمات‌دهی به دامداران، شهروندان و دیگر اقشار فعال در این حوزه است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بم از معدوم‌سازی هزار و 890 کیلوگرم فرآورده غیربهداشتی طی شش ماهه ابتدای امسال خبر داد و تصریح کرد: دو مورد تخلف بهداشتی در این زمینه به مراجع قضایی معرفی شد.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: واکسیناسیون ، دام ، بم ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.