سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

تولید بیش از 269 هزارتن چغندر درمیاندوآب

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: پیش بینی میشود امسال بیش از 269هزار تن چغندر دراین شهرستان تولید شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ محرمعلی دیانتی گفت: امسال سطح زیر کشت چغندرقند در میاندوآب 4 هزار و 494 هکتار است و پیش‌بینی می‌شود از اراضی کشاورزی این شهرستان 269 هزار و640 تن چغندر‌قند تولید شود

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب با اشاره به سیاست‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه، اذعان کرد: کشت چغندرقند در این شهرستان نسبت به سال گذشته 11 درصد کاهش یافته است.

دیانتی با اشاره به کشت آزاد این محصول، بیان کرد: یک هزار و 491 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به صورت آزاد و بدون پیمان کشت شده است.

وی افزود: تا کنون 102 هزار تن از محصول تولیدی چغندرقند تاکنون توسط کارخانه قند شهرستان خریداری شده و پیش بینی می شود امسال 270 هزار تن چغندر قند در میاندوآب تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به بیمه کشاورزی چغندرقند در میاندوآب، خاطرنشان کرد: 4 هزار و 200 هکتار از اراضی زراعی این شهرستان تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی هستند.

این مسئول با بیان اینکه برداشت چغندر‌قند در این شهرستان ادامه دارد، اظهارکرد: زمان کاشت این محصول بعد از سپری شدن سرما از نیمه اول فروردین هر سال تا نیمه دوم اردبیهشت ماه به مدت 45 روز است.

وی با اشاره به برداشت محصولات زراعی بهاره و پاییزه در میاندوآب، اظهار کرد میزان تولید محصولات زراعی از اراضی دیم و آبی این شهرستان 656 هزار و 644 تن است.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.