سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

مشارکت 54 درصدی گنابادی ها در مرحله اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن

فرماندار گناباد گفت: در مرحله اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن ۴۸ هزار و ۷۲۳ نفر از شهروندان گنابادی شامل ۱۴ هزار و ۸۳۸ خانوار ثبت نام کردند که این میزان مشارکت شامل ۵۴/۷ درصد جمعیت شهرستان می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ محمدعلی نبی‌پور فرماندار گناباد در نشست خبری با خبرنگاران که در محل دفتر وی برگزار شد، گفت: در مرحله اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن ۴۸ هزار و ۷۲۳ نفر از شهروندان گنابادی شامل ۱۴ هزار و ۸۳۸ خانوار ثبت نام کردند که این میزان مشارکت شامل ۵۴/۷ درصد جمعیت شهرستان می شود.
وی اظهارکرد: سرشماری حضوری نفوس و مسکن از ۲۸ مهرماه همزمان با سراسر کشور در ۴۰ حوزه شهری و ۳۴ حوزه روستایی با ۱۳ نفر مامور در سطح شهرها و ۱۲ نفر مامور در سطح روستاهای گناباد آغاز و تا پایان آبان ماه ادامه دارد.
نبی پور به کاهش ۵۰ درصدی مامورین سرشماری به نسبت سرشماری سال ۱۳۹۰ اشاره و افزود: به دلیل خوداظهاری مردم در سرشماری نفوس و مسکن و کاهش فعالیت ماموران سرشماری، تعداد ماموران در این دوره کاهش یافته است.
فرماندار گناباد با بیان اینکه تمام تلاش ها برای پوشش کامل سرشماری است، اذعان کرد: به منظور پوشش کامل سرشماری درصورت عدم حضور شهروندان در منزل مسکونی، مامورین سه بار ملزم به مراجعه به آن منزل هستند و در صورت عدم جواب دادن بعد از سه بار فرم تماس گذاشته می شود تا خود خانوار به مرکز آمار تماس گرفته و اقدام به ثبت آمار خود نمایند.
نبی پور ادامه داد: علاوه بر آن از بانک های اطلاعاتی خانه های بهداشت و مشترکین فعال آب و برق نیز استفاده می شود.
وی به پیامدهای مثبت نتایج سرشماری در توسعه شهرستان اشاره و تصریح کرد: برای انتخابات شوراها در سال آینده نتایج سرشماری مبنای کار است و برخی از روستاها که فاقد شورا و دهیاری هستند براساس این آمار در سال آینده انتخابات شوراها برگزار می شود و در برخی از روستاها احتمال افزایش تعداد اعضای شورا نیز وجود دارد.
فرماندار گناباد با بیان اینکه عملیات اجرایی احداث کتابخانه آستان قدس رضوی به زودی در گناباد آغاز می شود، خاطرنشان کرد: با مساعدت شهرداری و شورای شهر گناباد زمینی به مساحت ۲۱۰۰ مترمربع برای احداث کتابخانه به آستان قدس رضوی واگذار شده است و پیمانکار این پروژه با برگزاری مناقصه انتخاب و پس از واگذاری رسمی زمین به آستان قدس رضوی، کارگاه پیمانکار تجهیز و عملیات اجرایی پروژه آغاز می شود.
نبی پور با بیان اینکه طرح جامع گردشگری قنات قصبه پس از ثبت جهانی این اثر ضروری است، تصریح کرد: انجام مطالعات طرح جامع گردشگری قنات قصبه از پایاب تا پارک آبی نیازمند ۲ میلیارد ریال اعتبار است که در این حوزه آمادگی استفاده از طرح های بخش خصوصی پس از تصویب در کارگروه های مربوطه وجود دارد.
وی افزود: یکی از ضروریت های مشارکت بخش خصوصی در طرح جامع گردشگری قنات قصبه استحکام بخشی قنات است و براساس برآوردهای انجام شده استحکام بخشی قنات قصبه به اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد ریال نیاز دارد.
نبی پور به بازبینی سند توسعه شهرستان ها اشاره و افزود: با توجه به اینکه حوزه گردشگری یکی از ظرفیت های مغفول واقع شده در گناباد می باشدباید  یکی از اولویت های اصلی شهرستان گردشگری باشد.

انتهای پیام// ح ت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.