سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرگان؛

100 میلیون دلار صادرات از گلستان

در 6ماه نخست سال 100میلیون دلار صادرات در گلستان انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: مقاصد صادراتی استان شامل 18 کشور است که عراق، ترکمنستان، افغانستان، چین و عراق مهمترین آنها هستند و عمده محصولات صادراتی استان در حوزه صنعت و کشاورزی است که شامل مواد غذایی، لبنیات، گوشت مرغ و رب گوجه فرنگی، قطعات سوله فلزی، خوراک دام و طیور، میله گرد، سیمان و ید است.

 درویش علی حسن زاده افزود: استان گلستان تنها استان کشور است که در زمینه استحصال و فرآوری و صادرات ید فعالیت می نماید و البته جزو هشت کشور تولید کننده ید در دنیا است.

وی با اشاره به مشکلات بوجود آمده در مسیر صادرات استان طی سال گذشته و امسال گفت: از آنجایی که اقتصاد کشورهای هدف صادراتی استان وابسته به نفت و گاز است، کاهش شدید قیمت جهانی نفت سبب کاهش درآمدهای نفتی و در نتیجه کاهش ارزش پولی و توان خرید این کشورها شد و متاسفانه این شرایط بر صادرات استان گلستان نیز تاثیر منفی گذاشت.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان افزود: در حوزه تولید و تامین نیز ضمن اینکه باید به کیفیت و نیاز بازار توجه داشته باشیم و سلیقه و نیاز بازار هدف را در تولید در نظر بگیریم، لازم است استانداردهای کشور هدف صادراتی را هم مدنظر قرار دهیم و باید به قیمت کالای خود نیز توجه ویژه ای داشته باشیم.

 وی ادامه داد: در حوزه تولید باید واحد تحقیق و توسعه در واحدها مستقر شوند که سبب ارتقاء کیفیت و قیمت مناسب کالاهای تولیدی شود.

انتهای پیام/ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.