سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

تولید سالانه 14 تن انواع گیاهان دارویی در شهرستان نمین

فرماندار نمین گفت:سالانه بیش از 14 تن انواع گیاهان دارویی در شهرستان نمین کشت و تولید می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ فرهاد عبدالعلی پور در بازدید از مزارع کشت گیاهان دارویی شهرستان نمین با بیان این مطلب که نزدیک به 24 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به زیر کشت انواع گیاهان دارویی رفته است گفت: از این میزان مساحت سالانه بیش از 14 تن انواع گیاهان دارویی کشت و تولید می شود.

وی افزود: استخدوس،گل راعی،سرخارگل،سنبل الطیب،نعنا واپیکاتا از انواع گیاهان دارویی هستند در شهرستان نمین کشت و تولید می شوند.

فرماندار نمین اظهار داشت:در زمینه کشت و تولید گیاهان دارویی نزدیک به 108 نفر به طور مستقیم در حال فعالیت هستند.

عبدالعلی پور بیان داشت: ارایه آموزشهای تخصصی،اعطای وامهای کم بهره،بازاریابی و برپایی و معرفی به نمایشگاههای مختلف استانی و کشوری از جمله خدماتی است که به فعالین این حوزه ارایه می گردد.

وی با اشاره به بکر بودن کشت گیاهان دارویی در کشور گفت: محصولات گیاهان دارویی چون از دل طبیعت است باید به سمت برنامه ریزی شده و کشت تخصصی حرکت کند.

فرماندار نمین گفت: استفاده دارویی از این گیاهان بیشتر جنبه پیشگیری دارند و در فرهنگ ایرانی نیز به ویژه در طب سنتی استفاده از گیاهان دارویی از سبقه دیرینه ای برخوردار است.

عبدالعلی پور در ادامه با اشاره به اینکه عوامل زیادی وجود دارند که افراد را به برداشت گیاهان دارویی از عرصه ها تشویق می کند افزود: دسترسی آسان و ارزان به منابع گیاهی بدون آن که نیاز به سرمایه گذاری خاصی باشد یکی از این عوامل است.

وی به سودآوری تولید این گونه‌های گیاهی اشاره کرد و گفت: در کنار کار کشت و تولید، باید به سمت ایجاد صنایع مرتبط با این محصول حرکت کنیم تا بهره اقتصادی آن افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.