سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

فعالیت 130 کانون غنچه هلال احمر در استان

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان گفت: 130 کانون غنچه هلال احمر در استان همدان فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مریم پاک بین در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه  طرح دست های مهربان از جمله برنامه هایی بود که در هفته کودک  اجرا شد، افزود: هدف از اجرای این طرح ترویج روحیه نوع دوستی بین کودکان است.

وی با بیان اینکه در این طرح 321 نفر شرکت کردند بیان کرد: کودکان با اهداء حتی یک قطعه از اسباب بازی های خود، بخشندگی را یاد می گیرند که در این طرح کودکان اسباب بازی های اضافی خود را به چادرهایی که بدین منظور در مناطق پر تردد برپا شد اهداء کردند.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به اینکه  ایجاد فضای دوستدار کودک حسینی هم از برنامه های این طرح بود تصریح کرد: در این طرح کودکان  با فرهنگ عاشورایی آشنا شدند و درضمن بازی در این فضا نقاشی و یا کاردستی های خود را تهیه کردند.

 پاک بین خاطرنشان کرد: این ایام فرصت مناسبی برای پرورش روح و جسم کودکان در راستای نهضت عاشورا است.

وی برگزاری راهپیمایی نمادین توسط اعضاء کانون غنچه ها با پلاکارد های مختلف و مرتبط با حقوق کودکان، برگزاری مانور زلزله در مهد کودک های زیر پوشش، ارائه آموزش های امدادی به زبان کودکانه، واگذاری نمادین مسئولیت جمعیت به اعضاء کانون غنچه ها و دلجویی و تکریم  از کودکان بی سرپرست و برپایی نمایشگاه را از دیگر برنامه های اجرا شده  این هفته ابراز کرد وادامه داد: آموزش امداد وكمك هاي اوليه به والدين اعضاء ، تشكيل حلقه صلح ودوستي با شعارهاي حمايت از كودكان سوريه ، يمن وعراق و دلجويي وتكريم كودكان بي سرپرست وشهداي مدافع حرم، جشنواره سرود ماه پیشونی و المپیاد جوانه ها از دیگر طرح های جمعیت هلال احمر ویژه کودکان بوده است.

این مسئول با اشاره به اینکه امسال 45 مهد کودک در سطح استان به کمک های اولیه  مجهز شدند، اظهار داشت: در سه سال اخیر کانون غنچه های هلال استان همدان رتبه برتری در کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان ادامه داد: با توانمند سازی و حمایت از کودکان بی سرپرست و کم بضاعت  بخصوص در حوزه های آموزشی می توان آینده  بهتری برای جامعه  ساخت.

انتهای پیام/ ج


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.