سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

معرفی 15 واحد تولیدی فاقد استاندارد همدان به مراجع قضایی

رئیس اداره حقوقی استاندارد همدان گفت: 15 واحد تولیدی فاقد نشان استاندارد در نیمه اول امسال به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علیرضا یحیی خو اظهارکرد: این واحدها شامل واحدهای تولید مصالح ساختمانی و شیمیایی هستند.

وی بیان کرد: مدیران این واحدها پیش از دریافت مجوز و نشان کاربرد علامت استاندارد اقدام به تولید و عرضه کالا کرده اند.

به گزارش ایرنا وی اضافه کرد: بسیاری از این واحدهای تولیدی به علت نداشتن شرایط لازم اقدامی برای دریافت نشان استاندارد نکردند.

رئیس اداره حقوقی استاندارد همدان تاکید کرد: عرضه محصول فاقد نشان استاندارد خطرهای اقتصادی در پی داشته و سلامت مردم را به مخاطره می اندازد.

یحیی خو گفت: کارشناسان اداره کل استاندارد پس از انجام بازدید و سرکشی از واحدهای تولیدی فاقد نشان استاندارد مهلتی را برای دریافت علامت استاندارد برای آنها تعیین می کنند و راهنمایی های لازم را نیز به آنها ارائه می دهند.

وی افزود: واحدهای تولیدی معرفی شده به مراجع قضایی قبل از دریافت مجوزهای استاندارد به صورت غیرمجاز اقدام به تولید و عرضه محصول غیراستاندارد کردند.

وی ادامه داد: اداره استاندارد نسبت به افراد متخلف اعلام جرم کرده و پرونده این واحدهای متخلف را به مراجع قضایی ارسال کرد.

یحیی خو افزود: برای تعدادی از مدیران این واحدهای تولیدی مجازات هایی از جمله تحمل حبس اعمال شده است و علاوه بر آن خط تولید یک واحد تولیدی پلمب شده و همچنین از ادامه فعالیت تعدادی از این واحدها جلوگیری به عمل آمده است.

انتهای پیام/ د


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.