سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج؛

تولید گوشت سفید جوابگوی بازار مصرف نیست

معاون پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سالانه چهار هزار تن گوشت سفید در این استان تولید می شود که جوابگوی نیاز بازارمصرف نیست.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سید علی لاهوتی گفت: سالانه در مرغداری ها چهار دوره جوجه ریزی می شود که ظرفیت تولید هر دوره مرغ گوشتی در این استان یکهزار تن است.

وی با بیان اینکه تولید گوشت مرغ در کهگیلویه و بویراحمد کمتر از نیاز بازار است، گفت: این استان حدود 140واحد مرغداری دارد که کمتر از 100واحد آن فعال هستند.

معاون پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ضعف مدیریت و پایین بودن سطح بهره وری را مهمترین علت پایین بودن تولید گوشت سفید در استان ذکر کرد و افزود: بخشی از گوشت مرغ گرم این استان از استانهای همجوار تامین می شود.

لاهوتی از توزیع یکهزار تن گوشت مرغ منجمد در سال جاری در این استان خبر داد و گفت: مرغ منجمد در کهگیلویه، گچساران، باشت و چرام به قیمت هرکیلوگرم 55هزار و 500ریال عرضه شده است.

وی تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم مرغ منجمد در بویراحمد و دنا 55هزار ریال و در بهمئی و لنده به لحاظ بعد مسافت و افزایش کرایه 56هزار ریال تعیین شده است.


کهگیلویه وبویراحمد دارای حدود 700هزار نفر جمعیت است.


انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.