سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

وضعیت اشتغال درکشور بسیار بد است

معاون اجرایی رئیس جمهوری گفت: وضعیت اشتغال درکشور بسیار بد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد شریعتمداری درجلسه ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی که به ریاست وی برگزار شد وضعیت اشتغال در کشور را بسیار بد توصیف کرد وافزود: ما نتوانستیم انباشت بیکاری قابل ملاحظه در دولت‌های قبل را جبران کنیم.

وی اظهار داشت: با وجود تلاش‌های انجام شده برای ایجاد اشتغال در کشور نتوانسته‌ایم کار کافی انجام دهیم، باید برای حل اشتغال به صورت گسترده طرح‌های ویژه و کوتاه‌مدت نظیر توجه به طرح‌های اشتغال خُرد را در دستور کار قرار دهیم.

معاون اجرایی رییس‌جمهور با اشاره به بازدید خود از نمایشگاه کالای ایرانی، تولید ایرانی در مشهد با تاکید بر عرضه ی کالاهای با کیفیت‌تر؛ تصریح کرد: باید برپایی این‌گونه نمایشگاه‌ها تکرار شود، چراکه یکی از راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور است.

شریعتمداری با اشاره به اینکه باید مشکلات بخش صادرات خراسان رضوی به صورت ریشه‌ای حل شود خاطر نشان کرد: باید تامین یارانه ی صادراتی برای حمل و نقل سیمان استان اختصاص یابد چرا که عدم توجه به آن منجر به از دست‌دادن بازارهای صادراتی خواهد شد.

وی عملکرد سیستم بانکی استان در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را مثبت ارزیابی کرد و خواستار این شد که در اجرای این سیاست‌ ها، استان به دنبال دیگر منابع مالی غیر از منابع بانکی باشد.

معاون اجرایی رییس‌جمهور گفت: چاپ و انتشار اوراق مشارکت، جذب سرمایه‌گذار و همچنین تامین منابع مالی از بانک‌های خارجی می‌تواند در تحقق این موضوع اثرگذار باشد.

شریعتمداری همچنین خواستار تعیین گروه ویژه‌ای برای پیگیری مطالبات بانک‌های استان در خراسان رضوی شد.

وی تاکید کرد: باید علاوه بر ارائه گزارش‌های مکتوب از روند پیشرفت سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان نظرسنجی از مخاطبان این سیاست‌ها و به‌ویژه مردم انجام گیرد.

وی در خصوص مشکلات ساماندهی مشاغل خانگی هم گفت: بخش زیادی از تسهیلاتی که در این حوزه پرداخت‌شده به علت برداشت‌های نامناسب از وضعیت بازار بازگشت مناسبی نداشته‌اند.

معاون اجرایی رئیس جمهور تصریح کرد: باید بتوان سازوکار مناسبی برای بازار آن در نظر گرفت تا علاوه بر ایجاد اشتغال مشاغل به وجود آمده پایدار بوده و تنها برای مدت‌زمانی کوتاه نباشد.

شریعتمداری گفت: استان‌هایی مانند خراسان رضوی باید بتوانند برای حل مشکلات خود از ظرفیت‌های موجود مانند بانک‌های خارجی و یا بازارهای سرمایه کشورهای دیگر کمک گیرند.

انتهای پیام//ف.ض

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.