سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

رسانه ها نقش موثری در ترویج ازدواج دارند

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: رسانه ها در ترویج ازدواج و کاهش آمار طلاق نقش مهمی دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمود طباطبایی در دیدار با مدیران و نمایندگان رسانه های خراسان رضوی در مشهد افزود: پررنگ کردن مسئله طلاق و اعلام آمار آن ترس پنهانی از ازدواج را ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه مسئولان ثبت احوال نیزبه همین سبب آمار طلاق را اعلام نمی کنند،اظهار داشت: اگر در حوزه اطلاع رسانی، جهت گیری رسانه ها را تغییر و به سمت و سوی تبلیغ و ترویج ازدواج سوق دهیم، می توانیم بدون ترس آمار طلاق را نیز اعلام کنیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به ثبت سالانه900هزار ازدواج در کشور گفت: از این میزان تنها 160 هزار مورد آن منجر به طلاق می شود که باید جهت گیری رسانه در این حوزه تغییرکند.

حجت الاسلام محمود طباطبایی شعار ستاد ازدواج دانشجویی را "ازدواج بهنگام، آگاهانه و آسان" دانست و ادامه داد: دغدغه های دینی و مذهبی مورد نظر ستاد موجب شده که فقط سه درصد ازدواجهای دانشجویی به طلاق منجر شود که این رقم با آمار میانگین کشوری طلاق فاصله زیادی دارد.

مدیر اجرایی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز دراین نشست ازدواج دانشجویی رایکی از موفق ترین ازدواج ها دانست و گفت: سن مناسب و ازدواج بهنگام، رشد عقلی و ضریب هوشی بالا دراین قشر،ازعلل موفقیت ازدواجهای دانشجویی است.

مهدی غلامی مقدم افزود: یکی ازاهداف ازدواجهای دانشجویی سوق دادن دانشجویان از دوستیابی جنس مخالف به سمت همسریابی است.

وی اظهار داشت:آمار ثبت نام ازدواج دانشجویی سالانه بین 30 تا 60 هزار ازدواج است.

مدیر ستاد ازدواج دانشجویی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: رسالت اصلی ستاد ازدواج دانشجویی افزایش دانش و بینش، آموزش و مشاوره دانشجویان مجرد و متاهل با رویکرد دینی در موضوع همسرگزینی و همسرداری است.

مرتضی روحانی برضرورت برقراری تعامل این ستاد با رسانه ها تاکید کرد و افزود: رسانه ها می توانند در این زمینه کمک موثری داشته باشتد.

وی همچنین یاد آورشد: اهمیت فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی است.

روحانی اظهار داشت: سال 1394 نسبت ازدواج به طلاق در خراسان رضوی 3.6 و در مشهد 9,2بوده یعنی از هر 2.9 ازدواج یک مورد طلاق رخ داده است که این آمار مربوط به طلاقهای ثبت شده است و آمار مربوط به طلاقهای عاطفی در آن گنجانده نشده.

وی ادامه داد: جامعه هدف ستاد ازدواج دانشجویی خراسان رضوی در سطح اول دانشجویان و والدین آنان و کارمندان 200 واحد دانشگاهی استان و در سطح دوم عموم مردم هستند.

مدیر ستاد ازدواج دانشجویی خراسان رضوی گفت: تا چند هفته آینده با مساعدتهای مدیران ارشد، مرکز مشاوره ای با رویکرد دینی که به صورت تخصصی در موضوع ازدواج و خانواده تلاش می کند، باز گشایی می شود.

در این جلسه رسانه های خراسان رضوی با اعلام آمادگی برای تعامل بیشتر با ستادازدواج دانشجویی نقد ها و ایده هایی را به مسئولین ستاد ارائه دادند.

انتهای پیام// ف.ض

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.