سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لیگ قهرمانان اروپا

پیروزی یووه با درخشش بوفون و تعویض طلایی آلگری/3 امتیاز ارزشمند سویا از زاگرب

در هفته سوم رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا و در گروه H تیم لیون مقابل یوونتوس و دیناموزاگرب برابر سویا قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،در هفته سوم رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا و در گروه H تیم لیون مقابل یوونتوس و دیناموزاگرب برابر سویا قرار گرفتند.

لیون در خانه میزبان یوونتوس بود که در نهایت با یک گل از این تیم شکست خورد.

این مسابقه با برتری نسبی لیون آغاز شد و شاگردان آلگری بازی را محتاطانه آغاز کردند. لیون چندین فرصت نصفه و نیمه را در ابتدای بازی از دست داد.

دقیقه 35 مسابقه روی کرنر ارسالی تیم لیون ، بونوچی یکی از بازیکنان لیون را درون محوطه جریمه و بدون توپ سرنگون کرد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد. لاکازت پشت توپ قرار گرفت اما ضربه زمینی این بازیکن را بوفون موفق شد مهار کند تا دروازه یوونتوس در لیگ قهرمانان همچنان بسته بماند.

پس از هدر رفتن پنالتی و در اواخر نیمه اول یووه پیش کشید و چند موقعیت ایجاد کرد که مهمترینش ضربه سر خطرناک ایگواین بود که دروازه بان لیون لوپس با واکنشی مناسب به بیرون فرستاد.

در نیمه دوم و  چهل و نهمین دقیقه از بازی روی اشتباه خط دفاعی یوونتوس، لاکازت بار دیگر صاحب موقعیت خوبی شد، امّا ضربه او در حالی که با برخورد به مدافع یوونتوس تغییر جهت داده بود با واکنش تماشایی بوفون همراه شد و به بیرون رفت.

در پنجاه و سومین دقیقه ماریو لمینا، هافبک یوونتوس با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شد تا یوونتوس 37 دقیقه باقیمانده را با یک بازیکن کمتر ادامه دهد.

در ادامه و پس از 10 نفره شدن یووه ، لیون فشار را بیشتر کرد و چندین بار تا آستانه باز کردن دروازه حریف پیش رفت که هر بار بوفون با واکنش های عالی مانع این کار می شد.

پس از آن آلگری با تعویض هایش سعی در تغییر روند بازی داشت و کوادرادو و استورارو را به زمین فرستاد.

سرانجام تعویض های آلگری جواب داد و در هفتاد و ششمین دقیقه، کوادرادو که به عنوان بازیکن تعویضی به جای دیبالا به زمین آمده بود با ضربه ای تماشایی از زاویه بسته، دروازه لیون را باز کرد تا یوونتوس ده نفره از لیون پیش بیفتد.

در ادامه تلاش لیون برای به تساوی کشاندن بازی نتیجه ای در بر نداشت تا یوونتوس با پیروزی 1-0 مقابل لیون فرانسه را ترک کند.



در دیگر مسابقه این گروه دیناموزاگرب دی خانه میزبان سویا بود که با یک گل از حزیفش شکست خورد.

بک گل سویا در دقیقه 37 زده شد .روی پاس ماریانو، سمیر نصری توانست با شوت پای چپ محکم خود از داخل محوطه جریمه دروازه میزبان را فرو بریزد.

شاگردان خورخه سمپائولی موفق شدند با این پیروزی سه امتیاز ارزشمند را کسب کنند و در کنار یوونتوس با هفت امتیاز در صدر جدول گروه H لیگ قهرمانان اروپا جای بگیرند.

لیون و دینامو نیز با سه و صفر امتیاز سوم و چهار اند.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.