سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عزیزی: مرحوم كشن‌فلاح رسالتِ استادی را به غایت انجام داد

محمود عزیزی معتقد است كه مرحوم كشن‌فلاح مسئولیت و رسالت استادی و معلمی را به غایت خود انجام داد و همیشه دستگیر جوانان تئاتری بود.

به گزارش روابط حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود عزیزی، هنرمند پیش‌كسوت سینما و تئاتر و استاد دانشگاه، از زنده‌یاد مرحوم دكتر سعید كشن‌فلاح به عنوانی انسانی پاك‌سرشت یاد كرد و به خبرنگار صحنه گفت: مرحوم كشن‌فلاح، شیفته‌ آموزش و تدریس بود و به معنای واقعی، خصلت پاك معلمی در نهادش و سرشتش وجود داشت. كسی بود كه به خانواده‌اش عشق می‌ورزید و كسی كه خانواده دوست باشد، بالطبع همه‌ مردم را دوست دارد. 
 
وی افزود: او شخصیت برجسته و تاثیرگذاری بود كه از سالیان دور می‌شناختمش و این افتخار را داشته‌ام كه در مقطع كارشناسی ارشد، معلم او باشم. اخلاق و رفتار نیكوی او باعث شده كه كمتر كسی باشد كه بخواهد از او برنجد و حداقل من كسی را نمی‌شناسم كه از او كدورتی به دل داشته باشد. 
 
این هنرمند تئاتر اضافه كرد: كشن‌فلاح مسئولیت و رسالت استادی و معلمی را به غایت خود انجام داد و همیشه دستگیر جوانان تئاتری بود؛ خیلی‌ها با هدایت و حمایت او وارد فضای حرفه‌ای تئاتر كشور شدند. 
 
وی ادامه داد:‌ از ویژگی‌های زنده‌یاد كشن‌فلاح می‌توان به توجه و عشق او به سنن و آیین‌های ایرانی یاد كرد و همواره شاگردانش را تشویق می‌كرد تا بر روی متون ایرانی و نیز در عرصه‌ی نمایش‌های سنتی و ایرانی كار كنند. اگر فهرست رساله‌های دانشگاهی دانشجویان را كه با راهنمایی او گذرانده‌اند ببینید متوجه نگاه عمیق ایشان به معرفت ایرانی می‌شوید.
 
دكتر عزیز همچنین از تاثیرگذاری كشن‌فلاح در هنر انقلاب یاد كرد و در پایان گفت:‌ او همیشه در مقاطع مختلف در جریان هنر انقلاب مسئولیت‌های متعددی داشت و در این زمینه نیز تاثیرگذار بود. از كشن‌فلاح می‌توان به عنوان معلم و هنرمند متعهدی یاد كرد كه با اعتقاد كار می‌كرد. 
 
خاطرنشان می‌شود مرحوم دكتر سعید كشن‌فلاح، هنرمند پیش‌كسوت تئاتر و مدیر اسبق مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری، بعد از تحمل سال‌ها رنج بیماری عصر روز گذشته، 24 مهرماه، در سن 59 سالگی دنیای فانی را برای همیشه وداع گفت و به دیدار حق شتافت.


انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.