سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

ثبت جهانی جنگلهای ارسباران آذربایجان شرقی در فهرست آثارملی

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: پرونده ثبت جهانی جنگلهای ارسباران سال آینده در یونسکو مطرح خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛طالبیان در تبریز گفت: پرونده این اثر طبیعی برای تابستان سال آینده در یونسکو ارزیابی خواهد شد تا در سال 2018 در صحن علنی کمیته میراث جهانی یونسکو مطرح شود.

وی با اشاره به موانع طرح این پرونده دریونسکو گفت: زیرساختهای گردشگری این منطقه هنوز آماده نیست و بر این اساس برنامه مدیریتی آن تدوین شده است.

معاون سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری افزود : مجموعه های محیط زیست، منابع طبیعی، میراث فرهنگی، سازمانهای ذیربط و مردم باید این برنامه را امضا و نسبت به آن وفادار باشند.

به گفته طالبیان یک نوزدهم تنوع گیاهی قاره اروپا و یک چهارم تنوع گیاهی کشور فرانسه در ارسباران وجود دارد که از جمله ویژگی متمایز کننده جنگل های ارسباران برای ثبت در آثار فهرست آثار طبیعی جهان محسوب می شود.

ارسباران با بیش از 70 هزارهکتاروسعت منطقه‌ای سرسبز در شمال استان آذربایجان‌شرقی یکی از برجسته ترین نقاط تنوع زیستی کشور است.

 این منطقه با داشتن کمتر از 5 صدم مساحت کشور بیش از 13 درصد پوشش گیاهی ایران را دارد.

منطقه حفاظت شده ارسباران همچنین 29 درصد از پستانداران کشور،44 درصد پرندگان ایران، 32 درصد از دوزیستان کشور، 9 درصد آبزیان و 20 درصد خزندگان ایران را در خود جای داده است.


انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.