سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

ضرورت جلو گیری از تصرف اراضی ملی سد ارداک

در سومین کارگروه مخاطرات زیست محیطی خراسان رضوی بر تشکیل کارگروه مدیریت جامع حوزه سد ارداک تأکید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در سومین کارگروه مخاطرات زیست محیطی استان که درمحل اداره کل با محوریت بررسی معضلات زیست محیطی بالادست سد ارداک برگزار شد، بر مدیریت جامع حوزه سد یاد شده بواسطه مخاطرات زیست محیطی موجود و تامین بخشی از آب شرب شهر مشهد تأکید کرد.

حمید صالحی گفت: تشکیل کار گروهی منسجم جهت جلو گیری از تصرفات اراضی ملی و حرائم قانونی در سد یاد شده ضروری است.

مهدی نجفی مدیر عامل جوی آب مشهد طی این نشست از اهداف برنامه‌هاي پايش كيفي آب‌هاي سطحي و خدمات انجام شده مهندس مشاور در خصوص پیشرفت پروژه پایش کمی و کیفی حوزه بالادست سد ارداک مشهد و شناسایی منابع آلاینده این حوزه سخن گفت و ضمن اشاره به مشکلات زیست محیطی موجود، جهت کنترل کمی و کیفی حوضه بالادست سد ارداک پیشنهاداتی را مطرح کرد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان نیز به پیگیری 45 پرونده تخلف درحوزه سد ارداک اشاره داشت و افزود :هشت مورد از پرونده های یاد شده با صدور حکم قاطع مرجع قضایی،رفع تصرف شده است.

در این جلسه با توافق اعضاء مقرر شد بدلیل عرضه کود و سموم غیر مجاز و قاچاق که در برخی فروشگاه های مربوطه صورت می پذیرد، بازدید های دوره ای و مشترک جهاد کشاورزی و محیط زیست از این واحدها انجام شود.

تأکید برحذف مازوت از چرخه نیروگاه برق با توجه به پیش رو بودن فصل سرما و چاره اندیشی درخصوص فلزات سنگین مشاهده شده در فاضلاب و پسماند واحد های فرآوری پسته و ترمینال های ضبط پسته از دیگر مباحث مورد تآکید و بررسی دراین کارگروه بود.

نمایندگانی از صنعت معدن و تجارت ،صدا و سیما ،جهاد کشاورزی ،منابع طبیعی،دامپزشکی،استانداری، آب منطقه ای ،شهرداری ،هلال احمر و شرکتهای گاز،پخش فراورده های نفتی و... در این جلسه حضور داشتند.

حوضه آبریز ارداک چناران در فاصله تقریبی 45 کیلومتری شمال غرب شهرستان مشهد با مختصات 7-59 تا 32-59 طول شرقی و 42-36 تا 59-36 عرض شمالی واقع شده است. با مساحتی در حدود 479/25 کیلومتر مربع در حوضه آبریز کشف رود و از نظر سیاسی در محدوده دو شهرستان مشهد و چناران در بخش مركزي واقع شده است.

انتهای پیام//ف.ض

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.