سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پلارک در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران:

زائران افغانستانی در سامانه «سماح» ثبت نام نمی‌شوند

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: سامانه سماح خاص زائرین ایرانی است و نرم‌افزار آن با مشخصات ایرانی‌ها تعریف شده است و برای ثبت‌نام اتباع افغانستانی نیست.

حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نحوه عزیمت اتباع خارجی به کربلا  اظهار داشت: افغانستانی‌ها و پاکستانی‌هایی که از مرزهای زمینی وارد ایران و بدین طریق ترانزیت می‌شوند، در ابتدا در ستادهای اسکان و پذیرایی استان‌های سیستان‌و بلوچستان و ... مستقر می‌شوند، به آن‌ها موکب اختصاص می‌‌شود و براساس مقررات مدارکشان توسط نیروهای انتظامی کنترل و در نهایت راهی کشور عراق می‌شوند.

 رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات درباره نحوه عزیمت افغانستانی‌های مقیم ایران نیز گفت: آن‌هایی که حضورشان قانونی‌ است مسیر مشخصی برایشان در نظر گرفته شده که براساس مدارکشان ویزا داده می‌شود و سفارت عراق هم در این زمینه همکاری می‌کند اما با افاغنه غیرقانونی مانند شهروندان ایرانی که بخواهند بدون ویزا راهی عتبات شوند برخورد می‌کنیم و مانع از حضورشان می‌شویم.

وی افزود: هرکسی که شرایط دریافت ویزا نداشته باشد، چه ایرانی و چه افغانستانی ویزا به او تعلق نمی‌گیرد و ستاد اربعین هم به جد مسر است که مانع حضور آن‌ها در کشور عراق شود.

وی در ادامه تاکید کرد: سامانه سماح خاص زائرین ایرانی است و نرم‌افزار آن با مشخصات ایرانی‌ها تعریف شده و برای خارجی‌ها نیست و این موضوع هم طبیعی است.

انتهای پیام/
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.