سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

خلق حماسه حسینی توسط مردم شادگان

مردم شادگان در دهه اول محرم حماسه ای حسینی آفریدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛شرفی امام جمعه شادگان گفت: مردم ولایتمدار شادگان با حضور خوب و شایسته و گسترده خود در مراسم های حسینی، حماسه آفریدند.

حجت الاسلام سید مجید شرفی در خطبه های نماز جمعه این هفته شادگان با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، از عزاداری بی نظیر مردم شادگان و همکاری تمام دستگاه های اجرایی و فرهنگی منطقه برای نظم بخشیدن در دهه اول محرم به ویژه مراسم روزهای تاسوعا و عاشورای امسال قدردانی کرد و افزود: روحانیون و هیئت های مذهبی و هیئت امنای مساجد منطقه در محرم امسال سنگ تمام گذاشته و شور و شعور خود را به نمایش گذاشتند و همانند گذشته ولایتمداری خود را ثابت کردند.

وی گفت: برگزاری مراسم های عزاداری و سینه زنی از شب اول ماه محرم در حسینیه ها، مساجد و تکایا نشان داد که مردم این شهرستان عاشق و شیفته امام حسین(ع) هستند و ایام شهادت این امام همام را با خلوص نیت، سوگواری می کنند.

امام جمعه شادگان در فراز دیگری از خطبه های خود با اشاره به روز پیوند اولیا و مربیان افزود: هفته پیوند اولیا و مربیان بهترین فرصت برای فراهم ‌کردن زمینه تحقق مشارکت در امر تربیت فرزندان است.

حجت الاسلام شرفی گفت: پیوند اولیا و مربیان در تقویت و ارتقای سطح علمی، فکری، تربیتی و معنوی دانش‌آموزان بسیار مؤثر است و باید این پیوند در طول سال تحصیلی برقرار و همیشگی باشد.

وی افزود: والدین بدانند که تربیت در خانواده از اولویت و ارزش والایی برخوردار است و اولیای دانش‌آموزان باید فرزندان خود را ترغیب و تشویق به ارتباط بیشتر فکری، علمی و معنوی در فضای خانه، مدرسه و مسجد کنند.

امام جمعه شادگان در بخش دیگری از خطبه های خود با اشاره به فرارسیدن هفته تربیت بدنی و ورزش، گفت: در دین اسلام به ورزش سفارش شده و این ورزش است که نشاط را در جامعه نهادینه می کند.

حجت الاسلام شرفی افزود: اگر در جامعه ای ورزش همراه با تدین و تعهد گسترش یابد از بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری به عمل می آید.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.