سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده پارلمان اروپا از کانادا اخراج شد

نماینده فرانسوی پارلمان اروپا که از طرفداران محیط زیست و مخالف سرسخت توافقنامه تجارت آزاد اروپا و کانادا است ، توسط پلیس این کشور بازداشت و اخراج شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ شبکه پنج تلویزیون فرانسه گزارش داد: ژوزه بُوِه نماینده سبزها در پارلمان اروپا که قرار بود در کانادا در گردهمایی در باره مبادلات آزاد بازرگانی شرکت کند، به محض ورود به مونترال برای ساعت ها توسط پلیس مرزی کانادا متوقف و سپس از این کشور اخراج شد. 

گزارشگر این شبکه گفت: ژوزه بوه در فهرست اسامی فرانسوی هایی قرار گرفت که از کانادا اخراج شده اند. مامور گمرک دیروز در فرودگاه مونترال این نماینده پارلمان اروپا را به دلیل مرتبط بودن وی با چند پرونده قضایی متوقف کرد. ژوزه بوه ساعاتی بعد با پروازی به مقصد پاریس از کانادا اخراج شد. 

وی پیش از آن که از کانادا اخراج شود در مصاحبه تلویزیونی شرکت کرد. فرانس بیست و چهار بخشی از مصاحبه تلفنی این نماینده را پخش کرد. وی گفت، آلن ژوپه (نخست وزیر سابق فرانسه) به دلیل فساد مالی تحت پیگرد قضایی قرار داشت، اما به راحتی به کانادا سفر می کرد. گزارشگر ادامه داد: این نماینده پارلمان اروپا یکی از مخالفان سرسخت توافق تبادل آزاد بازرگانی بین کانادا و اروپا است. وی قرار بود برای انتقاد از این توافقنامه به کانادا برود. بوه بر این باور است که به سبب این نظر از کانادا اخراج شده است. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.