هزاران نفر در اروپا در اعتراض به توافقنامه تجارت آزاد میان این اتحادیه و کانادا تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه ، هزاران نفر روز شنبه در فرانسه، لهستان و اسپانیا در اعتراض به توافقنامه تجارت آزاد میان اتحادیه اروپا و کانادا تظاهرات کردند.

بر این اساس، توافقنامه تجارت آزاد میان اروپا و کانادا و همچنین توافقنامه ای که با آمریکا در این زمینه مذاکره می شود، قرار است 27 ماه اکتبر امضا شود.

جمعیت مخالف جهانی شدن موسوم به اتک (Attac) که در میان سازمان دهندگان این حرکت اعتراضی است، در بیانیه ای اعلام کرد «دولت های اروپایی امروز باید امتناع مردم را (از جهانی شدن) بشنوند».

در پاریس5000 تظاهر کننده به گفته سازمان دهندگان این حرکت اعتراضی به راهپیمایی پرداختند. در لیون در شرق فرانسه 250 نفر و در تولوز در جنوب غرب فرانسه نیز 200 نفر تظاهرات کردند.

موریل گیلبر، یکی از مسئولان اتحادیه همبستگی در پاریس اعلام کرد «این توافقنامه ها که به نام رشد انجام می شود، معیارهای اجتماعی و زیست محیطی را به سود شرکت های چند ملیتی زیر پا می گذارند».

در لهستان نیز یک هزار نفر در ورشو، پایتخت این کشور و صدها نفر نیز در کراکووی در جنوب لهستان در اعتراض به این توافقنامه تظاهرات کردند.

تظاهر کنندگان شعارهایی مانند «ما این توافقنامه را نمی خواهیم» و «اول باید انسان بود و بعد باید به فکر سود بود»، سر می دادند.

در اسپانیا نیز به گفته جمعیت مخالف جهانی شدن چند هزار نفر در اعتراض به توافقنامه تجارت آزاد تظاهرات کردند. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار