سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

کمبود محیط‌بان در منطقه حفاظت‌ شده هورمود

هر محیط‌ بان از 20 هزار هکتار منطقه حفاظت‌شده در لارستان مراقبت می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مسوول اداره محیط‌ زیست لارستان گفت: بابیان اینکه استاندارد جهانی، منطقه حفاظت برای هر محیط‌بان ۴ هزار هکتار است، گفت: در منطقه حفاظت‌شده هرمود لارستان با وسعتی بیش از ۲۰۷ هزار هکتار توسط فقط ۱۰ محیط‌بان کنترل و مراقبت می‌شود که بر این اساس برای محیط‌بان ۲۰ هزار هکتار یعنی پنج برابر استاندارد جهانی را کنترل می کند.
خدانظر انصاری افزود :در این منطقه  پنج پاسگاه حفاظت محیط‌زیست وجود دارد، که به دلیل کمبود شدید نیرو پاسگاه‌ این منطقه غیرفعال است.
وی با اشاره به امکانات و تجهیزات لازم برای حفاظت، افزود: پاسگاه‌های موجود در منطقه حفاظت‌شده هرمود لارستان با توجه به گرمای بیش از ۵۰ درجه سانتی‌گراد نیاز به برق و آب‌رسانی دارد که در حال حاضر محیط‌بانان در شرایطی بسیار سخت فعالیت دارند.
مسؤول اداره محیط‌زیست لارستان با اشاره به اینکه با توجه به بروز خشکسالی طولانی‌مدت و خشک شدن برخی چشمه‌ها در منطقه نیاز به آب‌رسانی به حیات‌وحش در ۱۰ ماه از روزهای سال است، گفت: به‌طور میانگین در هر هفته بیش از ۳۰ هزار لیتر آب توسط تانکرها به آبشخورها سرازیر می‌شود.
منطقه حفاظت شده هرمود  در این منطقه گونه های جانوری از قبیل قوچ و میش لارستان، کَل و بُز، آهوی جبیر، پلنگ، گرگ، کفتار، کاراکال، گربه وحشی، شغال و روباه وجود دارد.
  انتهای پیام/ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.