سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

لزوم بهینه سازی انرژی در صنایع با حرکت به سوی فناوری های نوین

مدیرکل دفتر حمایت از مالکیت صنعتی وزارت صنعت, معدن و تجارت بر لزوم بهینه سازی انرژی در صنایع با حرکت به سوی فناوری های نوین و هایتک تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،سید مهدی میرصالحی در نشست تخصصی بهره وری انرژی در صنایع انرژی گفت: عدم استفاده بهینه از انرژی, از سه بعد اقتصادی, فرهنگی و فنی و تکنولوژی مورد بررسی قرار میگیرد.

وی با بیان اینکه صنایع در کشور ما بزرگ و سنتی هستند و برای راه اندازی نیاز به انرژی و مصرف سوخت زیادی دارند افزود: باید به سوی ایجاد صنایع و نیروگاه های با فناوری های نوین و تکنولوژی بالا که حجم زیادی نداشته و مصرف سوخت و انرژی آنها کمتر است و راندمان بهتری دارند برویم.

میر صالحی با اشاره به فعالیت های خوب سازمان توسعه صنعتی ملل متحد(یونیدو) در ایران در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی, گفت: وزارت صنعت, معدن و تجارت همکاری مناسبی را با این سازمان آغاز نموده و دوره های آموزشی مختلفی با همکاری این سازمان در سراسر ایران برگزار می نماید.

وی تصریح کرد: بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی, 90 درصد مردم جهان در آلودگی هوا زندگی می کنند و این یک خطر جدی است که کره زمین را تهدید می کند.

وی افزود: سالانه 850 میلیون تن گاز گلخانه ای در ایران انتشار می یابد که بخش عمده ای از آن مربوط به نیروگاه ها, 15 درصد مربوط به صنایع, 15 درصد حمل و نقل و مابقی مربوط به ساختمان ها و مصارف سوخت خانگی می باشد.

میر صالحی با اشاره به اینکه ایران جزو 10 کشور اول دنیادر تولید کربن و CO2 می باشد اظهارداشت: افزایش تولید گازهای گلخانه ای در جهان منجر به افزایش دمای زمین و ذوب شدن یخ های قطبی می شود و ادامه روند تولید کربن به همین منوال, بالا آمدن 2 تا 4.5 متری سطح آبها تا پایان قرن حاضر و آبگرفتگی بسیاری از شهرهای ساحلی و بنادر جهان و تبعات مخرب دیگری را به دنبال خواهد داشت.

در این نشست, رئیس سازمان صنعت, معدن و تجارت خراسان رضوی نیز هدف از برگزاری این نشست تخصصی و آموزشی را برداشتن گامی در جهت استفاده بهتر از انرژی در تولید برشمرد.

راضیه علیرضایی, با بیان اینکه تولید کنندگان نقش موثری در بهینه سازی مصرف سوخت و کاهش آلودگی های زیست محیطی دارند, تاکید کرد: در این راستا باید تجهیزات صنعتی به روز شود تا خسارت کمتری به محیط زیست وارد گردد.

انتهای پیام//ف.ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.