سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

اختتامیه نخستین جشنواره مفلحون در مشهد برگزار شد

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌رضوی گفت: نخستین دوره جشنواره مفلحون برگزار و نفرات برتر جشنواره مفلحون از میان اقشار مردم مشهد برگزیده شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ عبدالله ارجاعی در آئین پایانی نخستین دوره جشنواره مفلحون افزود: هر الگویی برای ترویج یک فرهنگ براساس 4 رکن فرهنگ‌سازی، فراگیرسازی، مصون‌سازی و بازسازی طراحی شده که نقشه راه امر به معروف و نهی از منکر است

وی تصریح کرد:. الگوسازی راهی است که قرآن‌کریم نیز به آن در سوره احزاب و ممتحنه اشاره کرده و از حضرت رسول (ص) به عنوان اسوه و الگوی مردم یاد کرده که آنان را به رفتار درست دعوت می‌کند‌.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم رسمی را در جامعه رواج دهیم، چاره‌ای نداریم جز اینکه الگوهایی برای مردم مشخص کنیم و مقام معظم رهبری نیز به این مهم اشاره کرده‌اند‌.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌رضوی اظهار کرد: جشنواره مفلحون از 15 تیرماه آغاز شده و امروز اختتامیه نخستین دوره آن است که در میان 4 قشر از مردم مشهد برگزار و آمران برتر امر به معروف و ناهی از منکر آنان شناسایی شد و جشنواره مفلحون بر این باور است که می‌تواند از اقشار مختلف مردم مشهد نظیر نیروهای انتظامی، ادارات، کسبه و بازار و‌غیره الگوهایی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر را شناسایی و به مردم معرفی کند.

ارجائی افزود:در میان کارکنان ادارات و مدیران میانی 16 معیار و 72 شاخص در نظر گرفته شد و در نتیجه در مرحله اول 407 نفر، مرحله دوم 30 نفر و مرحله سوم 10 نفر منتخب دستگاه‌های اجرایی و اداری بودند‌.

وی تصریح کرد: 5 معیار و 40 شاخص برای سنجش چهره‌های منتخب در سطح محلات شهر تعیین کردیم و با همکاری شورای اجتماعی محلات در مرحله اول 1570 نفر، مرحله دوم 52 نفر و مرحله سوم 10 چهره‌ منتخب آمر به معروف و ناهی از منکر شناسایی شدند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌رضوی ادامه داد: در میان نیرو‌های دستگاه انتظامی و قضایی 10 معیار و 42 شاخص مدنظر قرار گرفته شد و در نتیجه در مرحله اول 100، مرحله دوم 31 و مرحله چهارم 12 چهره منتخب این حوزه در موضوع امر به معروف و نهی از منکر مشخص شد.

ارجائی گفت: 10 چهره برتر در میان اهالی کسبه و بازار در جریان این جشنواره شناسایی شد و علاوه بر موارد مذکور، در بررسی‌های انجام شده 10 دستگاه برتر استان در حوزه امر به معروف و نهی از منکر نیز شناسایی و معرفی شدند‌.

انتهای پیام/ ف.غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.