سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند؛مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی :

دام های نذری عزاداران در ماه محرم در کشتارگاه قربانی شوند

مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی، از عزاداران امام حسین (ع) در ایام محرم به ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورا خواست، دام های نذری را برای حفظ سلامت و رعایت نکات بهداشتی در کشتارگاه های استان، قربانی کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت : در راستای ارتقای سلامت و بهداشت عمومی، دامپزشکی استان در این مدت طرح تشدید نظارت بهداشتی را آغاز خواهد کرد که در این طرح 22 اکیپ ثابت و 23 اکیپ سیار مشغول فعالیت خواهند بود.

دکتر رفیعی پور افزود:مجموع کارشناسان و ناظران بهداشتی و شرعی دامپزشکی در ایام محرم 75 نفر هستند که به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر ذبح دام ها و وضعیت بهداشتی آنها در کشتارگاه های دام و قربانگاه هیئت های مذهبی سراسر استان نظارت می کنند.

وی گفت:با توجه به اینکه کشتارگاه ها از افرادی نظارت شده و با تجربه استفاده می کنند، ذبح دام ها در کشتارگاه ها باعث می شود که جلوی مقدار زیادی از بیماری های انتقالی از دام به انسان را گرفته و گوشتی سالم با ذبح کاملا اسلامی تحویل خیران شود.

مدیر کل دامپزشکی استان افزود: عوامل بیماری زا در تمامی شرایط زندگی اعم از خاک، آب و غذا می تواند به انسان منتقل شود و این وظیفه هر انسان است که در حفظ محیط زیست و رعایت شرایط بهداشتی تلاش کند.

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.