سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

برنامه های 24مهر سالروز به آتش کشیدن مسجدجامع کرمان

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمان گفت: نمایشگاه کتاب واسناد انقلاب اسلامی به مناسبت 24مهر برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،مهدی صدفی در نشست خبری ویژه 24مهر وسالروز به آتش کشیده شدن مسجدجامع کرمان گفت: تبیین واقعه 24 مهر ماه به‌عنوان واقعه‌ای درس‌آموز و عبرت‌آموز برای ملت ایران و تجلیل و تکریم از ملت ایران به واسطه مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و خیانت‌های رژیم منحوس پهلوی از جمله اهداف بزرگداشت روز 24 مهر است.

صدفی خاطرنشان کرد: طی چند سال گذشته روز به روز شاهد حضور هر چه بیشتر مردم در برگزاری مراسم 24 مهر بوده‌ایم و هر ساله برنامه‌های متعددی را پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا هم برنامه‌هایی به‌مناسبت 24 مهر ماه پیش‌بینی شده است و مراسم 24 مهر همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء در محل مسجد جامع کرمان برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان از حضور مردم، هیئت‌های مذهبی، دسته‌جات عزاداری، مسئولان، روحانیت و مبارزان دوران انقلاب اسلامی در آیین 24 مهر خبر داد و گفت: در این مراسم حجت‌الاسلام علی سازندگی از مبارزان دوران انقلاب اسلامی سخنرانی می‌کند.

صدفی اضافه کرد: برنامه‌های فرهنگی و هنری از جمله نماهنگی از واقعه 24 مهر 57 در آیین بزرگداشت این روز پخش می‌شود و یک یا دو نفر از مبارزان دوران انقلاب اسلامی نیز در این آیین سخنرانی می‌کنند و هیئت‌های مذهبی به عزاداری می‌پردازند.

وی با یادآوری برگزاری برنامه‌های جانبی در مسجد جامع کرمان به مناسبت 24 مهر ابراز داشت: نمایشگاه عکس، کتاب و اسناد انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

صدفی ادامه داد: برنامه‌هایی چون برگزاری دعای کمیل و ندبه در مهدیه صاحب‌الزمان ویژه ایام 24 مهر و برگزاری مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف از دیگر اقدامات پیش‌بینی شده است.

وی افزود: هماهنگی با هیئت‌های مذهبی کرمان انجام شده است تا از عاشورا به بعد بحث 24 مهر یکی از محورهای سخنرانی در جلسات باشد و در این راستا بهره‌گیری از سخنرانان مساجد و حسینیه‌ها صورت می‌گیرد.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان از چاپ و توزیع بروشور و کتابچه با موضوع تبیین 24 مهر، ویژه‌برنامه کودکان و نوجوانان در بخش‌های مختلف از جمله نقاشی و قصه‌گویی به عنوان دیگر برنامه‌ها نام برد و خاطرنشان کرد: برنامه های آموزش و پرورش نیز شامل انشاء، نقاشی و مقاله‌نویسی با موضوع تبیین واقعه 24 مهر است.

صدفی از برگزاری یادواره شهدای گمنام و 24 مهر در محل دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و افزود: از شهرستان‌های تابعه استان کرمان خواسته‌ایم تا مراسمی را با موضوع 24 مهر برگزار کنند.

وی همچنین از ویژه‌برنامه‌های صدا و سیمای مرکز کرمان به مناسبت 24 مهر سخن به میان آورد و مصاحبه با مبارزان دوران انقلاب اسلامی و برگزاری میزگرد با حضور کارشناسان و شاهدان عینی و پخش مستند واقعه 24 مهر را از جمله این برنامه‌ها اعلام کرد.

صدفی عنوان کرد: ادارات، ارگان‌ها و نهادهای استان کرمان نیز آمادگی خود برای ایراد سخنرانی مرتبط با 24 مهر در بین نماز ظهر و عصر را اعلام کرده‌اند و تبلیغات محیطی در دستور کار است.

وی ابراز داشت: بهره‌گیری از فضای مجازی و برپایی ایستگاه صلواتی از دیگر برنامه‌هاست و نیروهای مسلح نیز برنامه‌هایی به‌مناسبت 24 مهر در دست اقدام دارند.

صدفی درباره تقاضا برای دیدار با مقام معظم رهبری به مناسبت 24 مهر سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان تصریح کرد: حدود دو ماه قبل 500 نفر از مردم کرمان با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند که این دیدار در راستای تقاضای ما برای دیدار کرمانی‌ها در 24 مهر بود.

وی با اشاره به ثبت واقعه 24 مهر سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان به دست عوامل رژیم طاغوت به عنوان ضمیمه تقویم اذعان داشت: تولید فیلم سینمایی و چاپ کتاب با موضوع 24 مهر توسط حوزه هنری استان کرمان به علت عدم تامین بودجه لازم انجام نشد.
انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.