سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

حفاظت از صیانت کودکان در فضای مجازی با شبکه ملی اطلاعات

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه ملی اطلاعات راه حل صیانت از کودکان درفضای مجازی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر افزود: امروز کودکان ما جزء گروه های آسیب پذیر از فضای مجازی هستند و تنها راه صیانت از آنان را راه اندازی شبکه ملی اطلاعات است و موضوع فضای مجازی ، کاربران متفاوت و خدمات مختلفی که درآن ارائه شود، مسئله ای است که دنیا در برابر آن برنامه ای کاملاً مشخص ، مدون و عملیاتی دارد .

وی تصریح کرد: در برخی کشورها هر کسی براساس کد کاربری خود از یک سری خدمات ویژه و متناسب با سن ، شرایط و قوانین آن کشور استفاده می کند.

نماینده مردم مشهد و کلات ادامه داد: راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در دنیا یک موضوع حل شده است و کره جنوبی به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته در استفاده از فضای مجازی و ارائه خدمات دولت الکترونیک شبکه داخلی "کاکائو" را ایجاد کرده است که 93 درصد کاربران ، خدمات اینترنتی را از طریق همین سرویس داخلی دریافت و هفت درصد دیگر از شبکه اینترنت خارجی استفاده می کنند.

حجت الاسلام پژمانفر گفت: بر اساس برخی گزارشها، بخشی از ترافیک اینترنت کشور داخلی است اما به دلیل اینکه ما زیرساختهای لازم را در کشور ایجاد نکرده ایم و چیزی به عنوان شبکه ملی اطلاعات نداریم متأسفانه صد درصد ترافیک ما خارجی است و برای تولید پهنای باند، هزینه های گزافی را به مردم خود تحمیل می کنیم.

انتهای پیام// ف.غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.