سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجتماع دانش آموزان عزادار در حرم مطهر رضوی

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: 12 هزار نفر دانش آموز عاشورایی استان در عزاداری روز ششم محرم در صحن حرم مطهر رضوی شرکت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، براتعلی منصوریان گفت: این برنامه عزاداری با عنوان سوگواری "احلی من العسل"، انجام شد.
وی در خصوص شعار "احلی من العسل" افزود: قاسم‌ بن‌الحسن یکی از جوان ترین شهدای کربلا بوده است که در پاسخ به سوال امام حسین مبنی بر این که "شهادت در نگاه تو چگونه است" جواب می دهد، "احلی من العسل"؛ یعنی از عسل شیرین تر است.
منصوریان ادامه داد: هدف از این اجتماع با شکوه عزاداران حسینی، پیروی و گرامی داشت شهدای عالی مقام عاشورایی به ویژه نوجوان شهید صحنه کربلا، قاسم‌بن‌الحسن، است.
وی بیان کرد: ما در دوران انقلاب نوجوان های زیادی داشتیم که با الگو پذیری از شهدای کربلا راه شهادت را در پیش گرفتند و نوجوان های امروز نیز با حضور در این اجتماع عظیم برای استمرار این راه پر اقتخار اعلام آمادگی کردند.
این اجتماع برای چهارمین سال متوالی و به مناسبت بزرگداشت و معرفی جوان شهید و شجاع صحنه کربلا در روز ششم محرم برگزار می شود.
انتهای پیام//ی.م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.