سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

خلق صحنه عاشورا توسط امام حسین (ع)

امام حسین برای حراست از دین صحنه عاشورا را خلق کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛موسوی خطیب جمعه رامهرمز گفت: امام حسین (ع) برای حراست از دین صحنه عاشورا را برای تاریخ و جوامع بشری خلق کرد.

حجت‌الاسلام سید اسماعیل موسوی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته این شهرستان افزود: امت رستگار و موفق کسانی هستند که امر به معرف و نهی از منکر را همواره در جامعه داشته باشند و هر زمان که حق‌تعالی به مردم تمکن مرحمت کند نماز را به پا می‌دارند و زکات می‌دهند و امر به‌ معروف و نهی از منکر می‌کنند.

وی گفت: از نشانه‌های مؤمن این است که آنها خیرخواه و دلسوز دیگران باشند و نیز برای هدایت ارزش قائل شوند.

خطیب جمعه رامهرمز در رابطه با واقعه تاسوعا و عاشورا افزود: امام حسین (ع) به خاطر خدمت به خلق خدا و حفاظت از قانون الهی و اسلام در مقابل دشمن ذلت را نپذیرفت و بر همین اساس فرمود مرگ بهتر از آن است که ذلت را بپذیرم.

وی گفت: امام حسین (ع) فرمود «اگر از نظر مردم شکست در راه هدف و شهادت در راه عقیده ذلت است، این ذلت بر مواخذه شدن در مقابل خداوند سبحان را ترجیح می‌دهم».

موسوی در رابطه با راه‌اندازی موکب در میادین و خیابان‌ها و جاده‌ها افزود: راه‌اندازی این موکب‌ها نشانه علاقه و محبت مردم نسبت به اهل‌بیت است ولی بهتر این است که این شور همراه باشعور و بصیرت باشد و موجبات زحمت مردم را فراهم نکند.

خطیب جمعه رامهرمز گفت: با کمال بی‌شرمی وزیر خارجه آلمان شرط برجام و ارتباط با ایران را به رسمیت شناختن اسرائیل کودک‌کش می‌داند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.