سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

عاشورا و کربلا رمز بقای اسلام

عاشورا و کربلا رمز بقای اسلام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی ماهشهر در خطبه‌های این هفته شهرک طالقانی پس از تسلیت ایام دهه محرم و شهادت امام حسین(ع) و قدردانی از زحمات برپا کنندگان مراسم عزاداری در این ایام، گفت: با برپایی این مراسم به تمام جهانیان خواهیم گفت که لازم باشد قطره قطره خونمان را به پای اسلام و انقلاب خواهیم ریخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید سلمان هاشمی  افزود: مراسم عزاداری در روز عاشورا در شهرک طالقانی همان‌طور که مسوُولان اذعان دارند وصف‌ناپذیر است و بیش از 350 حسینیه برای این منظور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در دوران امامت امام حسین(ع)، اسلام ناب در مقابل اسلام غیرحقیقی قرار گرفته بود گفت: یزیدیان در آن دوران با مخالفت با امام حسین(ع) سعی در تخریب زیر ساخت‌های دین محمدی دینی که حاصل زحمات 23 ساله پیامبر اکرم (ص) بود، داشتند.

هاشمی کشته شدن امام حسین(ع) را نتیجه عدم درک صحیح امامت و ولایت دانست و افزود: در آن دوران به دلیل اینکه حاکم از جانب خداوند نبوده برخی ارزش‌های اسلام درحال تغییر بود و به مقابله به امام حسین (ع) ایستاده بودند که امروز نیز همین روند در حال ادامه است و رسانه‌های خارجی سعی در تخریب چهره اسلام ناب محمدی دارند.

خطیب جمعه شهرک طالقانی گفت: رسانه‌های خارجی اسلام آمریکایی را بیان می‌کنند و اسلام واقعی را تعریف نمی‌کنند و همچنین تشیع انگلیسی را رواج می‌دهند، از این‌رو باید کاملا آگاه باشیم.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در جلسه خود با شورای عالی حوزه‌های علمیه، افزود: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری در این جلسه لزوم تحول در حوزه بود که باید مبلغین برای مقابله با تهاجمات مسلح به سلاح روز باشند.

هاشمی گفت:همه مبلغین ضرورت دارد به فضاهای مجازی آشنا باشند و بتوانند با آسیب‌شناسی آنها جوانان را برای رویارویی با مسائل روز آماده کنند.

امام جمعه شهرک طالقانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه برای همگان واحب است اهداف امام حسین(ع) دنبال کنند، افزود: امروزه بزرگترین معروف در کشور یاری جوانان و اشتغال‌زایی برای آنهاست و همچنین بزرگترین منکر معضل بیکاری در جامعه و حقوق‌های نجومی است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.