سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاتب در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد

ضرورت تدوین بودجه 96 با استناد به سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت:رویکرد دستگاه‌های اجرایی در تنظیم بودجه 96 باید براساس سیاست‌های ابلاغی رهبری باشد.

غلامرضا کاتب، عضو هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با خبرنگار  مجلس    گروه  سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره ابلاغ بخشنامه بودجه سال 96 به دستگاه‌های اجرایی توسط رئیس جمهور گفت: براساس قانون، دولت مکلف است تا 15 آذرماه، لایحه بودجه سال 96 را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند. 
 
نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس با اشاره به اینکه تاکنون برنامه ششم توسعه تصویب نشده، افزود: براساس بخشنامه رئیس جمهور، دستگاه‌های اجرایی باید بودجه پیشنهادی خود را تنظیم و به سازمان برنامه و بودجه ارسال کنند. 
 
کاتب افزود: سازمان برنامه و بودجه بعد از بررسی بودجه پیشنهادی دستگاه‌ها، جمع بندی نهایی را در این زمینه انجام می‌دهد و بعد از تصویب در هیات وزیران، به مجلس تقدیم می‌کند.
 
وی در ادامه افزود: طبق گفته نوبخت رئیس برنامه و بودجه در جلسه کمیسیون تلفیق، تمامی مباحث برنامه ششم توسعه در زمینه اقتصاد درون‌زا، حمایت از تولید، رسیدگی به بحران‌های محیط زیست و آب از اولویت‌های لایحه بودجه 96 است. 
 
کاتب خاطرنشان کرد: رویکرد دستگاه‌های اجرایی در خصوص تنظیم بودجه پیشنهادی سال 96 باید براساس سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه باشد. 
 
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: با وجود اینکه تاکنون برنامه ششم توسعه مصوب نشده اما سازمان برنامه و بودجه باید با توجه به ابلاغیه سیاست‌های کلی برنامه ششم، لایحه بودجه 96 را آماده کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، کاتب ، بودجه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.