سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمبود دام، از شایعه تا واقعیت!

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از کمبود دام در میادین می گوید و معاون وزیر جهاد کشاورزی از وجود بیش از 60میلیون رأس دام سبک صحبت به میان می‌آورد.

حسن رکنی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه در کشور با کمبود دام روبرو نیستیم، اظهار داشت: به لحاظ جمعیت دامی بیش از 60 میلیون رأس دام سبک وجود دارد.

وی در خصوص دلایل نوسانات قیمت گوشت در بازار گفت: افزایش تقاضا در ایام محرم تأخیر برگشت عشایر به سبب شرایط آب و هوایی مناسب این نوسانات قیمت را رقم زده است.

رکنی بیان کرد: برای ایام محرم گوشت مرغ و قرمز ذخیره شده و در صورت نیاز از سوی شرکت پشتیبانی توزیع خواهد شد.


 بی‌توجهی مسئولان گوشت را گران کرد

همچنین علی‌اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان  گفت: در حال حاضر شقه بدون دنبه گوسفندی 33 الی 34 هزار تومان به مغازه‌دار و با احتساب 10 الی 12 درصد سود معادل 38 هزار تومان به مصرف‌کننده عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه دام زنده کیلویی 15 هزار تومان در میادین به فروش می‌رسد، افزود: دام زنده به صورت تکی کیلویی 16 هزار تومان با مشقت در بازار پیدا می‌شود و نرخ 15 هزار تومان برای فروش دام به صورت عمده است. 

ملکی ادامه داد: بر اساس تجربیات از سه ماه گذشته هشدارهای لازم به مسئولان در خصوص کمبود دام و رسیدگی به وضع موجود داده شده بود اما مسئولان مربوطه به این امر توجه چندانی نداشتند.

وی در خصوص دلایل نوسانات قیمت در بازار گفت: ذبح بی‌رویه دام‌های مولد با وزن پایین، صادرات ، قاچاق دام و همچنین بیماری تب برفکی مزید بر علت شد تا در ایام محرم و صفر با کمبود دام و به تبع گرانی گوشت مواجه شویم.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تصریح کرد: با توزیع گوشت‌های وارداتی از کشور گرجستان و ارمنستان امید است تا نوسانات قیمت فروکش کند.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۰۹ ۱۶ مهر ۱۳۹۵
دودش به چشم مردم می رود.
ناشناس
۱۱:۰۸ ۱۶ مهر ۱۳۹۵
واقعا جای تاسف است یک کیلو گوشت سی و هشت هزار تومان
ناشناس
۰۹:۲۶ ۱۶ مهر ۱۳۹۵
مدیریت ضعیف و بی تخصص و بی دانش در راس امور قرار گیرد و از طرفی افراد سود جو و دلال در میان باشد می شود همین گرانی ، تورم ، اقتصاد ضعیف ، و دیگر الان مدتی هست که فقط علاقه ب واردات دارند. و هر کاری و عملی برای دلیل داشتن برای واردات انجام نی دهند.