سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل امور اجتماعی استانداری آذربایجان غربی گفت؛

تخصیص75 میلیارد ریال برای مدیریت مناطق حاشیه نشین آذربایجان غربی

با هماهنگی وزارت کشور75 میلیارد ریال برای مدیریت مناطق حاشیه نشین استان اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه هوشنگ عطاپور در سومین جلسه انجمن اولیا و مربیان آذربایجان غربی با بیان این مطلب ادامه داد: در حال حاضر از این مبلغ در مرحله اول 11 میلیارد ریال برای تجهیز مدارس آموزش و پرورش از محل اعتبارات تملک و دارایی در نظر گرفته شده است؛ با تخصیص اعتبارات هزینه ای در مرحله دوم بخشی از مشکلات موجود در بخش فرهنگی و اجتماعی مناطق حاشیه نشین استان رفع خواهد شد.

وی بیان کرد: این اعتبارات برای مدیریت مدارس مناطق حاشیه نشین آذربایجان غربی و برخی دستگاههای فرهنگی و اجتماعی استان اختصاص می یابد،اغلب شهرهای حاشیه نشین آذربایجان غربی شامل شهرهای ارومیه، خوی، پیرانشهر، بوکان، مهاباد و میاندوآب است.

عطاپور با اشاره به ضرورت بازبینی فعالیتهای انجمن اولیا و مربیان استان گفت: بررسی و ارزیابی فعالیت این نهاد اجتماعی به علت اینکه دانش آموزان سرمایه های آتی کشورند ضروریست و افزایش کیفی عملکرد این نهاد اجتماعی نیز الزامیست.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این زمینه گفت: بدون مشارکت اولیا نمی توان به نتایج مطلوبی در آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان رسید و کاربردی کردن مجلات موجود در زمینه اولیا و مربیان و به ویژه مجلات پیوند نیز باید در انتشار این نشریه گنجانده شود.

قدرت الله قاسمی معاون پرورش اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز همکاری خانه و مدرسه را یک ضرورت برای دستیابی به آرمانهای پرورشی و تربیتی عنوان کردو فزود: هر قدر دو نهاد تربیتی خانه و مدرسه در کنار هم باشند به همان اندازه گره گشایی در مسایل سهل تر خواهد بود، ضروریست تا جلسات انجمن اولیا و مربیان به صورت جدی از طریق رسانه ها، مدیران و مربیان تبلیغ و اطلاع رسانی شود.

حجت الاسلام کفیلویی نیز در این جلسه با بیان اینکه همه در مقابل خانواده ، فرزندان و جامعه مسوولیت دارند گفت: نباید قلمرو خانواده به انسانهای نااهل سپرده شود،هدایت جامعه اسلامی باید به دست انسانهای آگاه و صالح باشد و اگر در غیر انی صورت باشد تربیت مورد نظر تحقق نمی یابد.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آذربایجان غربی نیز در این جلسه با توجه به دستور دوم جلسه که سرویسهای مدارس بود گفت: امسال سرویسهای مدارس به بهترین نحوی مدیریت شد، در سال گذشته افزونبر سه هزار خودرو اعم از سواری، ون و مینی بوس در قالب سرویسهای مدارس به افزونبر 46 هزار دانش آموز ارائه خدمات دادند

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.