سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان؛

ایجاد طرح اقتصادی سمنان و مازندران باپیوست گردشگری

مشترکات اقتصادی وگردشگری این دو استان درقالب طرحی ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های خبرنگاران جوان از سمنان؛  جلسه بررسی ظرفیتهای گردشگری دو استان همسایه مازندران و سمنان با حضور فرمانداران شهرستانهای ساری، سوادکوه شمالی، سوادکوه، قائمشهر، سمنان، شاهرود، مهدی شهر و دامغان در فرمانداری ساری برگزار شد.
فرماندار ساری در جلسه بررسی ظرفیت‌های گردشگری دو استان سمنان و مازندران، اظهار داشت: شهرستان‌های مازندران و سمنان دارای وجوه تمایز برای توسعه گردشگری بوده و باید در حوزه معرفی ظرفیت‌های این نقاط تلاش شود.
احمد حسین زادگان افزود: ظرفیت‌های خوبی در حوزه میراث و گردشگری در مازندران و سمنان داریم و باید تعاملات دو استان در این حوزه تقویت شود.
وی با اشاره به اینکه طرح اقتصادی سمنان و مازندران را با پیوست صنعت گردشگری ایجاد خواهیم کرد، تصریح کرد: مشترکات اقتصادی و گردشگری این دو استان در قالب جلساتی صورت خواهیم داد.
فرماندار ساری با بیان اینکه مازندران و سمنان دارای اشتراکات فراوان طبیعی و فرهنگی هستند، افزود: باید ظرفیتهای گردشگری این دو استان برای همگان معرفی شود.
حسین زادگان با اشاره به اینکه مازندران دارای اماکن تاریخی و جنگلی بکری در منطقه است، گفت: هنوز بسیاری از این اماکن برای گردشگران معرفی نشده است.
فرماندار سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه مازندران مقصد سفر همه ایرانیان است، افزود: سمنان یکی از مقاصد سفر گردشگران برای زیارت حضرت ثامن الحجج قلمداد شده است.
سید عباس دانایی با بیان اینکه باید برنامه‌ریزی ویژه منطقه ای برای توسعه استان‌های سمنان و مازندران در حوزه گردشگری باید صورت گیرد، تصریح کرد: همایش‌های ملی گردشگری و آیین‌های مذهبی دو استان باید در منطقه برگزار شود.
انتهای پیام/ م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.