سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

روحانیون و مبلغان باید برای از بین بردن خرافات و عزاداری ها تلاش کنند

امام جمعه نهاوند گفت: مبلغان و روحانیون در ماه محرم باید با نشر معارف دین و ارزشهای دینی آثار عزاداری ها را برای مردم بازگو کرده و فلسفه قیام عاشورا را برای آنان تبیین نمایند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ؛ حجت الاسلام عباسعلی مغیثی نیا در شورای فرهنگ عمومی نهاوند که در مسجد صاحب الزمان (عج) برگزار شد افزود: در سالیان گذشته برخی آفات دامنگیر عزاداریها شده که ربطی به حادثه عاشورا نداشته و فقط باعث دور شدن ذهن مردم از واقعی کربلا می شود.

وی گفت: یکی از این آفتها مساله علامت کشی است که سالهاست راجع به آن حرف زده می شود اما کسی برای جلوگیری از آنها اقدامی نمی کند .

وی افزود یکی دیگر از کارهایی که امروز در مراسم عزاداری رسم شده ترویج آلات و وسایل موسیقی است که ربطی به عزاداری ندارد و باعث می شود که حواس مردم پرت شود و کسی به عزاداری توجه نمی کند.

امام جمعه نهاوند افزود: برای فرهنگ سازی در از بین بردن خرافات و عزاداریها اعضای شورا می توانند در هیاتهای عزاداری شرکت کرده و امر به معروف و نهی از منکر کنند.

وی گفت: در عزاداری ها برای امام حسین (ع) آفاتهایی وجود دارد که لازم است شورای فرهنگ عمومی برای از بین بردن آنها برنامه داشته باشد .

انتهای پیام/ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.