سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

تصویب کانون دانش، صنعت و بازار چرم کشور در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

کانون دانش، صنعت و بازار چرم کشور با مرکزیت تبریز در دفتر تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصویب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع‌رشیدیبا اشاره به پیشینه فعالیت‌های مرتبط با چرم در استان آذربایجان‌شرقی گفت: شروع فعالیت چرم‌سازی صنعتی در ایران برمی‌گردد به اوایل سده شمسی جاری که ابتدا در سال 1308 اولین کارخانه صنعتی، چرم خسروی در تبریز در زمینه چرم سنگین راه‌اندازی شد.

جهانگیری گفت: با وجود تمام ظرفیت‌های موجود صنعت چرم دارای مشکلات عدیده‌ای از قبیل فرآوری شیمیایی چرم، کیفیت نامطلوب آب استحصالی از چاه‌های آب برای استفاده در صنعت، حجم آب مورد استفاده، پساب‌ها و آلوده‌کننده‌های زیست‌محیطی و ... که همگی نیازمند انجام تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی برای رفع این مشکلات دارد از این رو ضروری است نهاد هدایت و مدیریت‌کننده‌ای برای تدوین و انجام فعالیت‌های پژوهشی کاربردی در این صنعت وجود داشته باشد.

جهانگیری با اشاره به مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی کانون فناوری چرم گفت: ایجاد نهادهای برنامه‌ای برای توانمندسازی دانشی و فنی تولیدگران، طراحی و هدایت برنامه‌های توانمندساز برای توسعه ظرفیت‌های علمی و عملی مدیران صنعت در عرصه مدیریت و بازاریابی، ایجاد همگرایی، هماهنگی و همسویی عملی بین نیازها و اقتضائات بازارو تحولات علمی و فناوری با فضای تولید، حمایت‌ها و پشتیبانی‌های علمی و فنی از صنعت به منظور ارتقای استانداردهای تولید محصول و بروزرسانی تکنولوژی و ایجاد بسترهای ارتباطی با مراکز علمی و فناوری کشور و دنیا برای انتقال دانش و تکنولوژی چرم از جمله اهداف اولیه برای تشکیل این کانون است.

وی توانمندسازی و تربیت نیروی انسانی متخصص و ماهر صنعت در ارتباط با توانمندی‌های مدیریت و رهبری بنگاه‌ها و نیز تربیت نیروی انسانی متخصص در زمینه مهندسی فرآیند تولید چرم، کاهش بار خسارات زیست‌محیطی صنعت، زمینه‌سازی برای تشکیل ائتلاف‌های تولید و صادرات، ایجاد تسهیلات برای ارتقا و نوسازی تجهیزات و توسعه تکنولوژی صنعت تولید چرم و ارائه خدمات مشاوره بازاریابی به تولیدکنندگان و صادرکنندگان چرم را از جمله برنامه‌های کلیدی این کانون دانست و افزود: تاکید بر استفاده از فناوری در صنعت چرم بدون شک نه تنها خواهد توانست بسیاری از مشکلات این صنعت را حل کند سهم عمده‌ای نیز در ایجاد اشتغال مولد خواهد داشت.


انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.