سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

فعالیت 5 هزار نگهبان محله در سطح استان اصفهان

رئیس پلیس پیشگیری فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: درسطح کشور حدود 70 هزار نگهبان محله وجود دارد که سهم استان اصفهان 5 هزار نفر است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،همایش نگهبان محله در تالار شهروند با حضور حسین زاده جانشین فرمانده نیروی انتظامی، یار دوستی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان اصفهان، فروغ نیا رئیس پلیس  پیشگیری فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان، جهانگیر کریمی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان اصفهان و  جمعی از نگهبانان  نمونه استان برگزار شد.
حسین زاده جانشین فرمانده انتظامی گفت: چند سالی است که مؤسسات خدمات حفاظتی بر اساس قانون در بخش های خصوصی  تحت نظارت پلیس پیشگیری فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان باهدف حفظ و مراقبت ازجان و مال مردم بوجود آمده است.
وی افزود: شرایط درخواست  نگهبان محله به گونه ای است که اهالی درصورتی که احساس  نیاز کنند و متقاضی  نگهبان برای محل خود باشند به مؤسسات خدمات حفاظتی درخواست داده و موسسات  خدمات حفاظتی  حقوق و مزایایی که به کارکنان می پردازند از بخش خصوصی در یافت می کنند.
نگهبانان محله یکی از طرح های موفق نیروی انتظامی بوده که اجرا شده و در حال حاضر مراحل تکامل و ارتقاء را سپری می کند و تاثیر بسیار خوبی در امنیت محله و شهر دارد.
در ادامه فروغ نیا رئیس پلیس پیشگیری فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: هفته ناجا فرصتی است تا از کسانی که با ناجا همکاری می کنند تقدیر و تشکر شود، فلسفه ایجاد نگهبان محله  مشارکت مردمی برای افزایش امنیت شهر توسط مردم است.
فروغ نیا هدف از برگزاری این همایش را تشریح سیاست ها دانست و افزود: این مجالس فرصتی است برای اجرایی نمودن تدابیر، خط مشی ها و رهنمود هایی که در پلیس وجود دارد.
وی ادامه داد: یکی از تدابیر و سیاست هایی که در هفته ناجا مطرح شد شرکت های خدمات حفاظتی مراقبتی است  که به نوعی با پلیس همکاری کرده و در راستای اهداف ناجا و ایجاد توسعه پایدار گام برمی دارند.
رئیس پلیس پیشگیری فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: ناجا در کنار سایر بحث ها،  یکی از راه های رسیدن به امنیت شهر را طرح نگهبان محله می داند، نگهبان محله وظیفه مراقبت و صیانت از مال افراد محله، شرکت ها، بانک ها ، بیمارستان ها و سایر ادارات و مؤسسات را دارد.
وی تاکید کرد: درسطح کشور حدود 70 هزار نگهبان محله  وجود دارد که سهم استان اصفهان 5 هزار نفر است و از سوی دیگر 22 مؤسسه خدمات حفاظتی در حال فعالیت است که آماده خدمت رسانی به شهروندان می باشد.
رئیس پلیس پیشگیری فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: بیش از 200 نقطه از شهرستان اصفهان تحت پوشش نگهبان محله است و فعالیت  222 نفر در بانک ها به ثبت رسیده است.
فروغ نیا گفت: استان اصفهان رتبه سوم طرح نگهبان محله را در کشور دارد و هر روز اقدامات و برنامه هایی برای افزایش امنیت و حفاظت از مردم در دستور کار خود قرار داده است.



انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.