سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نجات بیش از 6 هزار مهاجر در دریا در یک روز

مقامات گارد ساحلی ایتالیا از نجات بیش از 6 هزار مهاجر در دریای مدیترانه خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز،‌ روز گذشته (دوشنبه) حدود 6055 مهاجر در مسیر دریایی لیبی به ایتالیا که یکی از خطرناک‌ترین مسیرهای دریایی منتهی به اروپا محسوب می‌شود از مرگ حتمی نجات داده شدند و 22 نفر نیز جان خود را از دست دادند. به گفته مقامات گارد ساحلی ایتالیا، نجات این تعداد مهاجر در یک روز در گذشته به ندرت اتفاق افتاده است. 

به گفته این مقامات، تنها در یک عملیات نجات در روز گذشته، یک قایق گشتی متعلق به گارد ساحلی ایتالیا حدود 725 مهاجر گرفتار در دریا را از خطر مرگ نجات داد.

بر اساس گزارش‌ها، حدود 10 فروند قایق گشتی بزرگ و چند سازمان بشردوستانه در عملیات نجات دیروز در دریای مدیترانه مشارکت داشتند. 

به گفته مقامات لیبیایی، گشت ساحلی این کشور نیز روز گذشته سه قایق بزرگ که حامل 450 مهاجر غیرقانونی بودند را در 40 کیلومتری مرز آبی این کشور متوقف کرد. 

روز گذشته همچنین سومین سالگرد غرق شدن قایقی بود که در نزدیکی جزیره لامپدوسای ایتالیا 386 مهاجر را به کام مرگ فرستاد. 

طبق گزارش سازمان بین‌المللی مهاجرت، از ابتدای سال جاری میلادی، حدود 132 هزار مهاجر وارد ایتالیا شده و 3054 نفر نیز پیش از ورود به خاک این کشور جان خود را از دست داده‌اند. بیشترین تعداد این مهاجران نیز اهل کشور لیبی هستند که به خاطر ناآرامی‌های سیاسی در این کشور مجبور به مهاجرت شده‌اند. 

انتهای پیام /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.