سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج؛

امام حسین(ع) محور حرکت های سیاسی است

حضرت امام حسین(ع) محور حرکت‌های سیاسی و سرآغاز مبارزه با ظلم و ستم بود و ماه محرم فرصتی مناسب برای هدایت این حرکت‌ها در جامعه است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان،نماینده ولی فقیه در استان کردستان عصر دیروز در همایش امربه معروف و نهی از منکر در شهرستان دهگلان برگزار شد، گفت: اساس حرکت قیام امام حسین(ع) امربه‌معروف و نهی از منکر و اصلاح امت بود.

آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی دین در حکومت یزید را توجیه کننده ظلم حکومت دانست و افزود: اگر کار جامعه به جایی برسد که امام حسین(ع) در آن قرار داشتند، یعنی دین بدون حقیق که این ظاهر و پوسته دین جنایت یزید را توجیه می‌کند و بیشتر از این خاصیتی برای ظواهر دین وجود ندارد.

وی گفت: هر امتی که امربه معروف و نهی از منکر نکند مورد عذاب پروردگار قرار می‌گیرد و امر به معروف و نهی از منکر نه از عمر و نه از روزی انسان کم می‌کند و برای آمر به معروف و ناهی از منکر شرافت و کرامت به بار می‌آورد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به فرموده خداوند، گفت: باید در میان شما کسانی باشند که امر به معروف و نهی از منکر کند چون این‌ها زیرساخت امنیت اجتماعی است و درغیر اینصورت بدی‌ها میدان پیدا کرده و زشتی‌ها جامعه را به آلودگی کشیده و صداقت و راستی به زنجیر کشیده می‌شود.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی افزود: سلامت جامعه اسلامی در گرو ترویج امر به معروف و نهی از منکر است و باید این مهم را مدنظر داشت که امنیت فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی، اقتصادی و حتی سیاسی ما در گرو زنده‌نگه‌داشتن فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

وی اظهار کرد: نهضت عاشورا امام حسین(ع) عزت، آبرو و بندگی به مسلمانان داد و حضرت امام حسین(ع) محور حرکت‌های سیاسی و سرآغاز مبارزه با ظلم و ستم بود و ماه محرم فرصتی مناسب برای هدایت این حرکت‌ها در جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: ماه محرم فرصتی مناسب برای تقویت روحیه اعتقادی مردم و فراهم کردن زمینه بازگشت از گناه برای افرادی است که ناخواسته مرتکب گناه شده و به بیراهه هدایت شده‌اند.

وی با اشاره به محکوم کردن جنایت‌های رژیم آل سعود و کشتار هزاران انسان بی‌گناه، گفت: این رژیم بی‌کفایت آل‌سعود عامل آمریکائی است و به دنبال جنگ و جنگ‌افروزی در بین مسلمانان و ننگ جهان اسلام هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت خاطرنشان کرد: جنایت‌های آل‌سعود در کشورهای مسلمان مانند یمن و بحرین محکوم شدنی است و این رژیم ملعون کافر آل‌سعود نوکر مطلق آمریکا، انگلیس و اسرائیل است.

وی گفت: مردم کردستان مردم محب اهل بیت پیامبر هستند و امروز عمده تاریخ کربلا را بزرگان اهل سنت نوشته‌اند که این نشان از عشق و ارادت به اهل بیت پیامبر در میان مسلمانان اهل سنت است.

انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.