امر به معروف و نهی از منکر بهترین شاخص به جهت مومن بودن انسان است و مومن واقعی کسی است که امر به معروف و نهی از منکر انجام دهد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،نماینده ولی فقیه در کردستان در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان،با بیان این مطلب گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر که فلسفه قیام امام حسین(ع) بود هم در سیره نبی مکرم اسلام(ص) و اهل بیت ایشان نیز بوده است.

وی افزود آیت الله حسینی شاهرودی افزود: جامعه و حکومت اسلامی باید دارای صلح و عدم انحراف باشد و همه ما در جامعه مسئولیم و از همه ما به تناسب مسئولیتمان سوال می شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: عزاداری برای امام حسین(ع) یکی از نشانه های ایمان و عشق و مودت نسبت به اهل بیت است و خداوند خودش برای امام حسین(ع) عزاداری نموده و پیامبر(ص) هم بارها و بارها فرموده اند حسین از من است و من از حسین هستم.
وی افزود: نشانه ایمان این است که نسبت به امام حسین(ع) علاقه و مودت داشته باشیم امتی که امام حسین(ع) را به شهادت رساند امتی بودند که فرایض امر به معروف و نهی از منکر را رعایت نکردن و نان حرام به خانواده و بچه هایشان دادند و کسانی بودند که انحراف پیدا کردند.
وی گفت: شیطان زمینه فساد را فراهم می آورد و اگر جلوی فساد گرفته نشود به ضرر خودمان است و فساد بتدریج تمام جامعه را فرا می گیرد.
وی اضافه کرد: هر آنچه که برای امام حسین(ع) اتفاق افتاد و بحث عاشورا و کربلا، همه خواست خدا بوده است و امام حسین(ع) هر آنچه از مال و فرزند داشت در راه امر به معروف و نهی از منکر گذاشت.
انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.