سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

متقاضیان مراقب ویزای جعلی عتبات عالیات باشند

تمام متقاضیان سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی مراقب ویزای جعلی باشند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ زینلی مدیر حج و زیارت فارس گفت: در پی اطلاعیه های مستمر سازمان حج و زیارت، وزارت کشور و نیروی انتظامی در خصوص اخذ ویزا توسط زائرین از طریق دفاتر و شرکت های مجاز سازمان حج و زیارت در شیراز و شهرستان های استان، توصیه می شود متقاضیان اخذ ویزا فقط به دفاتر و شرکت های مجاز دارای کد کارگزاری از سازمان حج و زیارت که اسامی آن ها در سایت حج فارس ذکر شده مراجعه کنند.
وی اظهار کرد: همه متقاضیان سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی باید بر اساس اطلاعیه‌های ستاد مرکزی اربعین و سازمان حج و زیارت در سامانه سماح ثبت‌نام کرده و روادید خود را از طریق تعیین شده و مراجع ذیصلاح دریافت کنند.  
زینلی افزود: ساز و کار طراحی شده در سامانه سماح به ‌گونه‌ای است که متقاضیان با نام‌نویسی و تعیین دفاتر مجاز سازمان حج و زیارت از روند دریافت روادید، بیمه (خدمات پزشکی) و تاریخ اعزام مطلع می شوند.
 
 وی اظهار کرد: هزینه صدور ویزا و بیمه زائران حدود یک میلیون و 790 هزار ریال است که فقط از طریق کارت های بانکی عضو شتاب و درگاه های اینترنتی بانک های عامل توسط دفاتر و شرکت های زیارتی مجاز قابل پرداخت بوده و تاکید می شود نسبت به پرداخت وجه نقد به افراد متفرقه جدا خودداری کنید .    
زینلی بیان کرد: اخذ ویزا و اعزام توسط افراد و گروه های غیر مجاز موجب به وجود آمدن مسائل و مشکلات خاصی در مرزها می شود که ممکن است تبعات قانونی برای زائرین به همراه داشته باشد.  
 وی ادامه داد: عموما افراد غیر مجازی اقدام به جمع آوری زائر برای اعزام یا اخذ ویزا می کنند و وعده های اغوا کننده و غیر قانونی به زائرین می دهند که هوشیاری زائرین در این مورد ضروری است.    
مدیر حج و زیارت فارس تصریح کرد: پیگیری مسائل امنیتی و حوادث در این سفرها فقط در مورد زائرینی که از طریق سازمان حج و زیارت و دفاتر و شرکت های مجاز زیارتی اقدام به اخذ ویزا کرده باشند قابل انجام است.    
زینلی گفت: در صورت بروز هر گونه بیماری و نیاز به مراقبت درمانی در کشور عراق ،سازمان حج و زیارت و گروه پزشکی مستقر در کشور عراق خدمات رایگان خود را به زائرین اعزامی توسط سازمان حج و زیارت ارائه می کند و دیگر زائرین مجبور به پرداخت هزینه های درمان در کشور عراق هستند.  
وی ادامه داد: ثبت شماره تلفن زائر در سامانه سماح مربوط به سازمان حج و زیارت موجب اطلاع رسانی لحظه به لحظه به زائرین می شود که این امر در مورد ویزا های آزاد و افراد غیر مجاز که نسبت به اخذ ویزا اقدام می کنند نیست.  
مدیر حج و زیارت فارس از زائرینی که اقدام به ثبت نام در سامانه سماح و دفاتر و شرکت های مجاز سازمان حج و زیارت کرده اند خواست، هر چه سریع تر نسبت به تکمیل پرونده و واریز وجه اقدام کنند و از موکول کردن آن به روز های آخر که موجب ازدحام و سرگردانی زائرین می شود جدا خودداری کنند.
وی از مردم استان درخواست کرد هر گونه تخلف و یا اقدام غیرعادی توسط افراد غیرمجاز را سریعا به شماره تلفن های (4 _32295902 ) سازمان حج و زیارت استان فارس اعلام کنند.  
انتهای پیام/ن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.