سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

بهره برداری از یادمان شهدای مدافع حرم شوشتر تاسه ماه آینده

طراح و مجری یادمان شهدای شوشتر از بهره برداری از یادمان شهدای مدافع حرم شوشتر تاسه ماه آینده در این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی منصوریان، طراح و مجری یادمان شهدای شوشتر با بیان اینکه مدافعان حرم به گردن همه ما حق دارند، گفت: یادمان شهدای مدافع حرم شوشتر در صورت تأمین مالی مناسب تا سه ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهار کرد:هرچه برای شهدای مدافع حرم، به خصوص مدافعان شهید شهرستان شوشتر انجام دهیم، کم است.

منصوریان افزود: مدافعان حرم به گردن همه ما حق دارند به همین دلیل یادمانی برای شهدای مدافعین حرم شوشتر توسط بنده طراحی شده که این یادمان برگرفته از رواق‌های ورودی حرم بی بی زینب(س) و گنبد بالا به نشانه سپر و مدافع است.

طراح و مجری پروژه یادمان شهدای شوشتر درباره طراحی و نقش این پروژه تصریح کرد: معماری رواق‌ها معماری سوریه و معماری گنبد و دیواره‌های گوشه طرح معماری اصیل شوشتر است.

منصوریان بیان داشت: برای قسمتی که عنصر مدافع در طرح است، با مصالح و معماری کاملاً شوشتر و رواق‌های ورودی دقیقاً مشابه ورودی حرم، به طور کلی چه از نظر معماری و چه از نظر شکل و مصالح، برگرفته از حرم حضرت زینب(س) و قسمت مدافع کلاً از معماری و مصالح شوشتر استفاده شده است.  

وی با بیان این که یادمان از دو سقف تشکیل شده است، گفت: سقف اول این بنا دارای روزنه‌ای است که شهید از طریق روزنه دفاع از حرم راه شهادت را پیدا می‌کند.

طراح و مجری پروژه یادمان شهدای شوشتر با اشاره به اینکه این بنا زیر نظر هیئت رزمندگان شوشتر است، اذعان داشت: این پروژه با مشارکت بنیاد شهید، امور ایثارگران، سپاه پاسداران، معتمدان و خیرین شوشتر اجرا شده است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.