سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

آمادگی 150 مبلغ جهت مراسم ماه محرم در تربت جام

رییس اداره تبلیغات اسلامی تربت جام با فرا رسیدن ماه محرم گفت: محرم فرصت مغتنمی است که انسانها به صورت فردی و گروهی جهت رسیدن به اهداف و راههای مطمعن زندگی تلاش کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حجت الاسلام حبیب الله زاهدی افزود: محرم بهترین زمان برای همه انسانها اعم از مسلمان و غیر مسلمان جهت انتخاب راه ماندگاری است و زندگی به معنای واقعی را نشان می دهد.

وی با اشاره به بخش فرهنگی تبلیغات اسلامی اذعان داشت: اداره تبلیغات اسلامی نسبت به تهیه نمودن مباحث فرهنگی هیئت های مذهبی احساس وظیفه دارد و معتقد است تمام فعالیت های هیئت های مذهبی باید نهایتا در خدمت مباحث فرهنگی باشد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی تربت جام خاطرنشان کرد: مسئولین به دلیل خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی در زمینه نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی و اسلامی در جامعه نقش موثر و بسزایی دارند.

حجت الاسلام حبیب الله زاهدی اظهار داشت:با توجه به اینکه جوانان ضمیری پاک دارند و احتمال اینکه هجمه های فرهنگی دشمن به آنها لطمه هایی را وارد کنند یا در معرض ضربه پذیری قرار داده باشد بهترین فرصت، استفاده از محرم و جلسات ابا عبدالله الحسین می باشد.

وی هیئات مذهبی را مهمترین پتانسیل سازمان تبلیغات اسلامی در برگزاری مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان و یاران با وفای آن حضرت برشمرد و یادآور شد: در این ایام 110 هیئت مذهبی در شهرستان تحت نظارت این اداره به فعالیت می پردازند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی تربت جام اضافه کرد: در این ماه مساجد با برگزاری مراسم عزاداری مهمترین کانون جذب جوانان به فرهنگ عاشورایی هستند به همین منظور فعالیت 80مسجد می تواند نقش اثر گذاری در راستای تحول فکر ی و فرهنگی جوانان ایفا کند.

حجت الاسلام زاهدی ادامه داد: از جمله های برنامه های این ماه اعزام مبلغ به روستاها، هیئت ها ومساجد است که درحال حاضر ازبین 150 مبلغ در شهرستان 40مبلغ اعزامی و 110 مبلغ بومی مستقر می باشند.

هیئت های مذهبی در معرفی و اعتلای قیام سیدالشهدا (ع) و گسترش فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت نقش بسزایی داشته و نگذارد مردم بخصوص جوانان از ارزشهای فرهنگی غنی دور باشد و بر اثر غقلت دچار انحراف نشوند.

رییس اداره تیلیغات اسلامی تربت جام خاطرنشان کرد: قدر و ارزش این ماه را به خوبی بدانیم واز فرصت محرم جهت مبارزه با خواسته های نفسانی، هوی و هوس و مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن نهایت استفاده را ببریم.

انتهای پیام//م.ط

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.