هیئت های مذهبی از ارائه چهره خشن و موهن برای مکتب تشیع بپرهیزند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: اانتظار مي رود هيئات مذهبي و دسته جات عزاداري به عنوان يکي از اصيل ترين رسانه هاي مکتب تشيع نسبت به بر پائي عزاداري مطلوب با اهتمام به پيامهاي عاشورا مراسمی در خور شأن سالار شهیدان و یاران باوفای ایشان برگزار کنند.

قاضی شریعت یار فزود: عزاداران حسینی با بکارگیری مفاهیم و آموزه هایی چون امر به معروف و نهي ازمنكر و با بهره گيري از معارف اسلامي توسط مبلغين و مداحان حضرت ابا عبدالله (علیه السلام) از پديده هايي همچون قمه زني و استفاده از زنجيرهاي تيغ دار بر اساس فتاواي مراجع عظام تقليد به ويژه مقام معظم رهبري ( مد ظله العالی) جداً اجتناب کنند.

او ادامه داد: نيروي انتظامي نيز با استفاده از همکاری مسئولین هیئات ضمن ايجاد امنيت و فراهم كردن فضاي امن براي عزاداران حسيني در صورت مشاهده شيوه هاي غير متعارف و اقداماتي از قبيل قمه زني ، زنجير زني با زنجيزهاي تيغ دار، ايجادآلودگي صوتي، سد معابر و ... که موجب وهن مذهب شيعه و مخالف فلسفه قيام امام حسين (ع) مي باشد، مي بايست با عاملين برخورد قانوني لازم و متخلفان را به دستگاه قضائي معرفي نمايند.

قاضی شریعت یار بیان داشت: ارادتمندان حقيقي به آن حضرت نیز ضمن حضور پر شور خويش در هيئات مذهبي و تشکل هاي ديني با بصيرت و بيداري لازم گرما بخش محافل حسيني بوده و از طرفي دشمنان اهل بيت عصمت وطهارت عليهم السلام را از مقاصد شوم خويش ناکام خواهند گذاشت.

انتهای پیام // ا ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.