سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

گوشت مرغ کرمان سلامترین محصول در کشور

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان گفت : شناسنامه دارکردن و پایش باقی مانده آنتی بیوتیک در مرغ اقداماتی است که سبب بهبود سلامت گوشت مرغ در کرمان شده است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان رشیدی مدیر کل دامپزشکی استان کرمان افزود : مردم به عنوان تولیدکننده و مصرف کننده محصولات دامی هستند و سیستم های مربوطه به ویژه دامپزشکی باید تمام تلاش خود را برای توزیع محصول سالم انجام دهد.

وی با اشاره به روز دامپزشکی به اقدامات این اداره اشاره و خاطرنشان کرد : تامین امنیت غذایی، کاهش ضایعات در بخش دامداری و دامپروری ، ارتقا کیفیت محصولات دامی از جمله وظایفی است که در اولویت قرار دارد.

رشیدی گفت : در استان کرمان 6 میلیون واحد دامی وجود دارد که توسط نیروهای دامپزشکی کنترل می شوند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 8 هزار بیماری مشترک و قابل انتقال بین انسان و دام وجود دارد افزود : دامپزشکی اقدامات زیادی برای کنترل و پیشگیری انجام داده است.

دکتر رشیدی گفت : استان کرمان به عنوان استان پیشگام سند راهبردی امنیت غذایی را تدوین کرده که خوشبختانه حمایت های خوبی از طرف استانداری شده است.

وی گفت : خوشبختانه وضعیت کشتارگاه های استان با حمایت استانداری رضایت بخش شده است و 15 دستگاه کانتینر سردخانه دار برای حمل گوشت در اختیار دامپزشکی قرار گرفته است.

دکتر کاظمی نیا معاون سلامت دامزشکی نیز در این نشست گفت : طرح جامع واکسیناسیون سراسری تب مالت ششصد و هشتاد هزار گوسفند و بز نابالغ انجام شد.

وی افزود : درصدد اجرای واکسیناسیون 80 هزار دام سنگین برای کنترل و پیشگیری از بیماری تب برفکی هستیم که به حمایت بیشتری از طرف مسئولین نیاز است.

دکتر رشیدی در پایان از مردم خواست در ایام محرم از کشتار احشام در معابر خودداری کنند .

انتهای پیام/ی

برچسب ها: گوشت مرغ ، سالم ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.