سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار مقیمی در همایش بزرگ کارآگاهان مطرح کرد؛

بانک اطلاعاتی پلیس در استان‌ها 100 درصد است/ ششمین آزمایشگاه پلیس راه اندازی شد

رئیس پلیس آگاهی کشور گفت: اطلاعات جنایی و بانک اطلاعاتی بسیاری از استان های پلیس آگاهی بالغ بر 100 تا 200 درصد است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار محمد رضا مقیمی رییس پلیس آگاهی کشور ، در همایش بزرگ کارآگاهان سراسر کشور که امروز (یکشنبه)به مناسبت گرامیداشت سومین روز از هفته ناجا درستاد مرکزی برگزار شد، اظهار داشت :با اینکه زمانی اطلاعات جنایی پلیس آگاهی ، به ده درصد می رسید ولی در حال حاضر، بانک اطلاعاتی جنایی ما در بسیاری از استان ها بالغ بر 100 الی 200 درصد است. 

وی در ادامه تصریح کرد : به آینده امیدوار هستیم و به توفیقات خوبی دست خواهیم یافت.

رئیس پلیس آگاهی کشور با بیان اینکه جامعه به سمتی حرکت می کند که نیازمند بایگانی اطلاعاتی از تصاویر و تطبیق چهره ها هستیم، افزود :در بحث آزمايشگاهی رو به جلو حرکت می کنیم و در حال حاضر ششمین آزمایشگاه پلیس آگاهی به مناسبت هفته ناجا راه اندازی شد.

مقیمی ادامه داد: با بایگانی کردن تصاویر کسب شده از دوربين صنوف، ادله الکترونیک جمع آوری شده و در جهت تطبیق چهره ها، طیف های طولانی تعریف کرده ايم.

وی افزود: در نظر گرفته ايم تا با مجهز کردن و آموزش دادن کارآگاهان بخش آزمايشگاهي، در آینده کشف علمی زیادی داشته باشیم.

رئیس پلیس آگاهی کشور با تاکید بر لزوم استفاده از تجارب و همکاری پیشکسوتان کارآگاهان گفت: طبق اطلاعات بدست آمده، جمعیت کارآگاهان باسابقه و تخصصی ما یعنی کارآگاهان اول، دوم، سوم و کارآگاه یاران اول، دوم و سوم، رو به کاهش است.

مقیمی ادامه داد :باید فرصت و فکری عاجلانه داشته باشیم تا کارآگاهان با تجربه خود را حفظ و از همکاران قدیمی استفاده کنیم.

وی افزود: چرا که در پلیس آگاهی، استاد و شاگردی حرف اول را می زند و آموزش های ما تنها کلاسیک نیست و شاگرد باید در درس های عملی استاد حضور یافته و از او آموزش ببیند.

مقیمی تصریح کرد: در عین حال که از تعداد پیشکسوتان عرصه پلیس آگاهی کم شده، جذب تعداد زیادی از کارآگاه پنجم و چهارم و کارآگاه یاران پنجم و چهارم به عنوان کف کارآگاهان پلیس آگاهی افرایش داشته است، بنابراین برای آینده وضعیت خوبی را پیش بینی می کنیم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.