سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

پیگیری خدمات یکپارچه بیمه به مددجویان کمیته امداد

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور از پیگیری برای یکپارچه شدن خدمات بیمه به مددجویان این نهاد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ فاطمه رهبردرمراسم پایانی پنجمین همایش ملی سالمندان در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) افزود: کمیته امداد تلاش دارد خدمات بیمه را به صورت یکپارچه به مددجویان ارائه کند به گونه ای که مددجویان زیرپوشش این نهاد همانند شاغلین و بازنشستگان دولتی، مستمری دریافت کنند و از گردونه حمایتی این نهاد خارج شوند.

او گفت: یکپارچگی در مدیریت پوشش بیمه ای دارای اهمیت است و برای مددجویانی که سنوات کاری دارند و حق بیمه پرداخت کرده اند با توجه به قانون، مابه التفاوت آن پرداخت می شود تا پس از 10 سال واریز حق بیمه، مددجو همانند کارمند بازنشسته مستمری دریافت کند.

رهبر با بیان اینکه 6 میلیون و 400 هزار نفر در کشور بیش از 60 سال سن دارند گفت: 25 درصد این جمعیت شامل حدود یک میلیون و 500 هزار نفر، تحت حمایت کمیته امداد هستند.

معاون حمایت کمیته امداد افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به همت شهید رجایی طرحی در کمیته امداد با نام این شهید پایه گذاری شد تا از روستائیان بالای 60 سال که نیازمند و محروم هستند، حمایت شود که امیدواریم با اجرای این طرح روز به روز شاهد رفع نیازمندی های سالمندان باشیم.

وی اظهار کرد: از مجموع سالمندانی که زیر پوشش این نهاد قرار دارند، 62 درصد ساکن روستا و 38 درصد ساکن شهرها هستند.

معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه خراسان رضوی بیشترین سالمند زیر پوشش را دارد، گفت: پس از خراسان رضوی استان های فارس، سیستان و بلوچستان و گیلان بیشترین و استانهای سمنان، البرز و قم نیز کمترین تعداد سالمندان زیرپوشش را به خود اختصاص داده اند.

انتهای پیام//ف.ض

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.