سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

والدین چراغ زندگی هستند

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از وجود 165 هزار سالمند در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛امید قادری به مناسبت روز جهانی سالمندان با اشاره به وجود شش میلیون سالمند در کشور، گفت: چنانچه سن بالای 60 سال برای سالمندان در نظر گرفته شود، استان کرمانشاه 165 هزار سالمند دارد.

وی نرخ سالمندی کشور را 8.2 اعلام و تصریح کرد: نرخ سالمندی استان 8.5 است، یعنی به ازای هر 8.5 نفر در استان یک نفر سالمند داریم.

قادری با بیان اینکه استان کرمانشاه به لحاظ پیر یا جوان بودن جمعیت در میانه استانهای کشور قرار دارد، گفت: در حال حاضر روند استان به سمت سالمندی در پیش است و جمعیت استان کم کم دارد پیر می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه بهزیستی برنامه‌های مختلفی برای سالمندان دارد، گفت: ما در استان مرکز سالمندان داریم که افراد سالمند می‌توانند روزانه به این مرکز مراجعه کرده و در برنامه‌های فرهنگی و هنری آن شرکت کنند.

وی افزود: در این مرکز خدمات درمانی نیز تا حدودی به سالمندان ارائه می‌شود و از طرفی برنامه ویزیت در منزل و نیز فیزیوتراپی در منزل نیز برای سالمندان ناتوان استان نیز انجام می‌شود.

قادری تصریح کرد: برخی افراد سالمند بضاعت مالی ندارند و به این افراد مبلغی به عنوان مستمری ماهانه از سوی بهزیستی پرداخت می‌شود که در حال حاضر به یازده هزار سالمند استان مستمری پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه مرکز خصوصی نگهداری سالمندان ندارد، گفت: ما تنها مرکز دولتی نگهداری سالمندان داریم که از یارانه دولتی برای فعال بودن آن استفاده می‌شود و حدود 300 سالمند استان در  این مرکز نگهداری می‌شود.

قادری با بیان اینکه والدین چراغ زندگی هستند، از همه افراد خواست از رها کردن والدین سالمند خود به طور جد خودداری کنند.

وی افزود: در حال حاضر در استان کمبود مرکز نگهداری سالمندان داریم و از خیرین و یا بخش خصوصی می‌خواهیم تا در این زمینه ورود کنند.

قادری تصریح کرد: بخش خصوصی می‌تواند برای سالمندانی که از تمکن مالی برخوردارند سرای سالمندان راه‌اندازی کند، هرچند که تاکید مجدد ما این است که فرزندان از سپردن والدین خود به سرای سالمندان اجتناب کنند.

انتهای پیام/ز


 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.