سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری؛

فعالیت 18 شرکت در حوزه فناوری اطلاعات تا سال آینده در مازندران

تا سال آینده دو هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری به همراه چهار هزار شغل پایدار توسط بخش خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات ایجاد خواهد شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، واعظی ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه 18 شرکت بزرگ حوزه فناوری اطلاعات امروز به مازندران برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال معرفی شدند گفت : تا سال آینده دو هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری به همراه چهار هزار شغل پایدار توسط بخش خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات ایجاد خواهد شد .

وی با بیان اینکه فارغ التحصیلان دانشگاهی بخوبی در حال ارتقای ظرفیت های حوزه آی تی هستند افزود : بهره گیری از ظرفیت فعالان بخش خصوصی حوزه فناوری اطلاعات در مازندران امری ضروری است .

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت : از هفتصد هزار شغل ایجاد شده پارسال ، 400 هزار شغل مربوط به بخش خدمات مولد بوده است .

ربیعی افزود : ساختارها برای ایجاد کسب و کار الکترونیکی در کشور فراهم شده است .

وی با بیان اینکه مازندران باید با فراهم کردن زیرساخت ها و برنامه های مدون از مسافرپذیر بودن به سمت گردشگرپذیر بودن حرکت کند گفت : با تردد میانگین 20 میلیون نفر مسافرسالانه در مازندران باید از این ظرفیت ها در راستای توسعه این استان استفاده بهینه شود .

فلاح استاندار مازندران هم در این نشست گفت : بیش از بیست هزار فارغ التحصیل بیکار در استان وجود دارد که شرکت های فناوری اطلاعات می توانند گام موثری در راستای ایجاد شغل پایدار بردارند .

نمایندگان مردم مازندران هم در مجلس شورای اسلامی در این نشست حضور فعال داشتند و بر رفع معضل بیکاری ،تامین آب کشاورزی ،فراهم کردن زیر ساخت های مناسب در تمامی حوزه ها تاکید کردند .

در پایان این نشست تفاهم نامه توسعه اشتغال پایدار در حوزه آی تی و ای سی تی میان استانداری مازندران ، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل متحد امضاء شد .

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.