سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

جشنواره استانی هنرهای تجسمی در کبودراهنگ

سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی استان همدان با حضور مسئولان استانی و هنرمندان در کبودراهنگ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در این مراسم گفت: نسل امروز هنرمندان ما؛ استعداد و ظرفیت شایسته ای که از خود بروز داده است هم به میراث گذشته هنری ایرانیان ارج می گذارد و هم در تعامل با تحولات بین المللی در عرصه هنر روزآمد شده است.

فاضل عبادی افزود: انتظار می رود در چنین جشنواره هایی که در استان برگزار می شود؛ ضمن ارتقاء روح همبستگی و وحدت علمی و هنری بین اساتید و صاحب نظران و نسل فراگیر و نوجو، موجب کشف استعدادهای هنرجویان جوانی شود که آینده هنری کشور و استان با دستان ابتکار و نوآوری‌های آن، روشنایی بخش محافل فرهنگی داخل و خارج از کشور خواهد شد.

وی با بیان اینکه توجه به نگاه اقتصادی و مقوله‌ای به نام «اقتصاد هنر» از دیگر انتظارات در برگزاری این جشنواره هاست، اظهار کرد: در پیوند تجربیات و دانش هنری در گونه هنرهای تجسمی، با عنایت به تلفیق آموزش های کارگاهی و دانشگاهی می توان امیدوار بود که روز به روز بر داشته های غنی، نوآورانه و مبتی بر اندیشه های متکی بر پشتوانه های ملی و مذهبی افزوده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطرنشان کرد: در این فرصت به وجود آمده، هنرمندان گرامی علاوه بر تبادل تجربه و دانش باهم، بایستی در زمینه یافتن راهکارهای لازم برای عرضه آثار خویش و ایجاد رونق اقتصادی در بازار مرتبط با هنرهای تجسمی با یکدیگر هم فکری نمایند.

عبادی افزود: به عنوان خادمان فرهنگ و هنر افتخار داریم که با بضاعت هرچند اندک خویش، در بسترسازی شرایط لازم برای رشد و بالندگی این گونه هنری، سهم کوچکی داریم و آنچه در این میانه مشاهده می‌شود، تنها، همت، تلاش، صبر و شکیبایی هنرمندانی است که با وجود دغدغه ها و سختی های اقتصادی و معیشتی از آفرینش های مستمر باز نمی‌ایستند.

انتهای پیام/د
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.