سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

رنج بردن کرمان از توزیع ناعادلانه امکانات

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: با وجود اینکه کرمان پراکنده‌ترین استان کشور با بیشترین وسعت جغرافیایی است اما توزیع ناعادلانه امکانات فیزیکی و منابع انسانی ما را بیشتر رنج می‌دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ محمد محسن‌بیگی با اشاره به جایگاه خوب ایران از نظر علمی در میان کشورهای پیشرفته دنیا افزود: از هفت نفر دانش‌آموزان کرمانی که به المپیادهای علمی راه یافتند کسب 2 مدال طلا، 2 نقره و 3 برنز نشان از جایگاه خوب نخبگان کشور در میان سایر کشورها است.

وی از بعد میانگین کلی جمعیت دانش‌آموزی، جایگاه دانش‌آموزان ما در میان کشورهای جهان به ویژه در زمینه دروس پایه جایگاه مناسبی نیست.

محسن بیگی جایگاه استان کرمان را در بین سایر استان ها مناسب ندانست و گفت: اما حرکت ما رو به جلو است.

محسن بیگی با بیان اینکه دانش آموزان را برمبنای شاخص نمرات نهایی واقعی و منطقی ارزیابی می‌کنند، خاطر‌نشان کرد: دانش‌آموزان استان به‌صورت میانگین بیش از نیم نمره افزایش رشد معدل را در امتحانات نهایی داشتند.

وی جایگاه دانش‌آموزان استان را در کنکور امسال از دو بعد ارزیابی کرد و افزود: در بعد نخست میانگین قبول شدگان استان نسبت به میانگین کشوری پایین تر بوده اما در بعد پذیرفته‌شدگان خاص جایگاه استان قابل قبول است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه جایگاه دانش آموزان نخبه استان کرمان در سطح ملی خوب است، یادآور شد: رتبه‌های برتر کشوری در کنکور سراسری، کسب مدال در المپیادهای جهانی و کسب رتبه‌های برتر در جشنواره خوارزمی نشان از سطح خوب استان کرمان است.

محسن بیگی از وجود بیش از 800 فضای آموزشی فرسوده و تخریبی در استان خبر داد و گفت: در زمینه ساخت و بازسازی مدارس اداره کل نوسازی مدارس متولی این امر است که در این راستا نیازمند کمک خیرین هم هستیم.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.